ROM-dulcele national


Nu puteam lansa acest blog fara sa am un invitat de cel mai inalt rang creativ si neconventional

. Asa ca, put your hands together pentru campania si pentru ambalajul saptamanii: Noul Rom – the taste of coolness. Si ca sa clarificam de la inceput, ambalajul ROM e unul singur-in trei culori, pe care le stim pe lume J Cotrobaind prin amintirile mele publicitare, sincer, nu pot da niciun exemplu mai bun de succes de advertising bazat pe schimbarea ambalajului (in Romania), decat ROM. Vazand campania ROM, vazand cat de simplu a fost sa exploateze elementul de identitate vizuala cel mai important al brandului, am zis impacata: in sfarsit un brand care stie ce si cum sa exploateze.

„Am auzit cu totii de Visul american si am crezut in el chiar daca nu ni s-a cerut; Romanii au nevoie de simboluri puternice care sa-i motiveze si sa-i inspire iar ROM se schimba pentru ei: de azi, el apare cu un nou ambalaj si o noua campanie”, spunea Adrian Botan, Creative Partner McCann Erickson.

Pentru brand awareness un mare zece. si din cate imi aduc eu aminte, niciun brand romanesc nu s-a bazat atat de mult pe promovarea prin ambalaj (un element de marketing infim pt multi, din pacate). cu toate acestea, pentru multi a incoltit …in minte ideea…”bai, n-are cum sa fie adevarat, hai sa militam pentru revenirea la vechiul ambalaj”. Grupuri de FB si Twitter au fost facute pt aceasta cauza…inca putin si ne trezeam cu un mars la Universitate. Asa ca un mare 10 cu plus pentru Cadbury si Rom pentru ca si-au implicat consumatorii, si-au asumat riscul boicotului si au creat buzz, iar pt mine personal si-au consolidat si mai bine imaginea de marca. ROM-ul e mai romanesc decat oricand acum si ramane urmasilor urmasilor urmasilor nostri!

Neconventional este termenul, care a definit imaginea ROM, si nici in aceasta campania nu ne-a lipsit acea unda de „altfel”. Bravo pentru consecventa pastrata de-a lungul campaniilor!

Fanaticilor  (multi dintre ei aparuti peste noapte, din pacate) nu le-a trebuit mult sa ciripeasca si sa creeze big fuss in Social Media. Un pic penibila reactia zeloasa a unora dintre ei, insa imi dau jos toate palariile in fata creativilor, ce poate au anticipat asa-zisa miscare de protest.

Daca am ceva de reprosat…pai, „The taste of coolness” nu ma face sa ma gandesc decat la pasta de dinti sau la guma de mestecat, atat de indispensabila cand un baiat vrea sa cucereasca o fata intr-o reclama de gen…hmmm, oare daca mananc ROM, o sa pupe data viitoare?

Pe de alta parte, indignarea multor cunoscatori, dar si consumatori ai brandului a fost data tocmai de contradictia dintre imaginea de simbol national (caci poate promova mai bine Romania decat orice logo cu frunza in dunga) si mesajul noii campanii. Bine, bine, brand global, dar de unde? 😛

Pana una alta riscurile nu prea au contat nici pt Cadbury, nici pentru McCann Erickson. Si iata ca ulterioarele asa-zisele boicoturi pentru a salva „dulcele national” au facut ca ROM-ul sa fie pe buzele tuturor, si la propriu si la figurat. Si totusi care au fost consecintele? Poate ca imediat ce campania s-a incheiat multi au ramas cu un gust ciudat, insa pentru cat timp? Caci trei culori cunoastem pe acest ambalaj si pe acelea le cautam de aproape 50 de ani. Sa fim seriosi? Peste doua luni cand o sa ai pofta de o ciocolata cu ROM nu o sa cumperi pentru ca steagul american a fost un pic invitat si prin Romania? Ha…nu prea cred!

In continuare va las sa va delectati si cu niste spoof-uri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: