Cand prostia isi face loc si in publicitate


Este clar, ambalajele au ajuns la un nivel senzorial de comunicare atat de intens incat imi transmit stari de-a dreptul ilare numai cand privesc cateva exemple care frizeaza total legiile bunului simt creativ si nu numai. Si nu ma refer aici la greseli incredibile de design, ci chiar la tot conceptul de promovare prin intermediul ambalajului. Ok, tot globul s-a infratit din punct de vedere comercial, facem schimburi economice de produse ca in ping-pong…ca asa e in ping-pong, de la un capat la altul al lumii, chiar fara sa ne mai pese cum. Problema adapatarii ambalajului la nivel cultural este stufoasa, iar unii dintre creativi nu reusesc intotdeauna sa se descurce in aceasta jungla a ideilor si semnificatiilor. Drept urmare, ne fac sa carcotim cu zambetul pana la creier atunci cand ofera cele mai savuroase denumiri produselor nou adaptate pe piata locala. Va surade sa serviti  o „Cock soup” la o cina romantica? Sau sa adaugi dinamism vietii tale consumand un energizant nici mai mult nici mai putin numit, atentie!: „Erektus”…ohooo, sa tot fii on dupa aceea, zic :D. Dar daca ciocolata „Fart” nu reuseste sa-ti indulceasca ziua, macar vei slabi prin muulte sesiuni de ras si uimiri repetate. Dar ca sa inchei, razand printre randuri, bineinteles, va astept la un „Pee Cola” sau la niste spaghete cu „Jerk Sauce”. Clatiti-va buzele cu ras, urmarind pozele ilarelor branduri ce ne suprind prin aceste ambalaje. Enjoy!

Această prezentare necesită JavaScript.

5 gânduri despre „Cand prostia isi face loc si in publicitate

  1. anallya0930 spune:

    Foarte interesant domeniul asta, ai dreptate, in romania e ceva la moda sa auzi astfel de denumiri, cred k suntem unici.

    • Da, este un domeniu de nisa, cu putine de spus pentru ca este destul de complex. Cand te gandesti la ambalaje, nu poti numi un singur concept..pt ca vorbesti de cartea de vizita a produsului, de tot ceea ce iti poate transmite el din reclama, in 5 secunde pe raftul supermarketului. Cat despre denumiri si designuri de toata distractia…oo, romanii nu duc lipsa..sunt inventivi 😛

  2. oanabarbu10 spune:

    De unde stiti ca „Fart” nu inseamna altceva in poloneza, doar in limba asta era scris pe ambalajul de ciocolata.
    Doar daca pentru noi acel cuvant are conotatii tendentioase, nu trebuie sa ne asuncam sa credem ca si croatii sunt dusi cu pluta pentru ca si-au botezat un oras Pula. Eu zic ca e nevoie de un pic mai multa analiza de produs in articolul asta, ca sa se sustina titlul? Unde e prostia, a cui e prostia?

    P.S Iar la o cina romantica sigur nu as servi cock soup, as iesi la un restaurant asa cum se cade.

    • Ma bucur sa aflu ca „fart” inseamna „norocos” in poloneza, ca exista si magazine in Polonia cu acest nume, superb! Insa in publicitate sunt anumiti factori care tb urmariti, printre care si cel lingvistic si cultural. Chiar daca produsul tau suna minunat intr-o anumita limba, este de preferat sa nu uiti ca brandul tau poate deveni imaginea tarii tale, poate deveni global. Drept urmare, daca engleza este o limba de circulatie internationala, daca in Polonia, ca si in Romania de altfel sunt multe filme in limba engleza, oamenii stiu cam ce termeni sunt buni si care nu. Daca ai avea o ciocolata in Romania, numita „Fuck” (cuvantul nr.1 din lb engleza cunoscut in lume), chiar daca Fuck…ar insemna „iubire”, sa zicem..in lb romana, cum ai privi acest produs? Ca sa recapitulez…orasul „Pula”…e oras, ramane acolo, are o istorie, dar produsele…intodeauna depasesc granitele nationale.
      Multumesc pentru insightul tau si…ce pot sa zic…iti urez distractie placuta la restaurantul „cum se cade” 🙂

  3. carmen popescu spune:

    Intr-adevar in advertising sunt anumite criterii de care trebuie sa se tina cont, pentru ca se depasesc granitele de orice fel, si mai mult decat atat, cred ca orice publicitar isi doreste asta pana la urma, asta este si ideea. lb engleza ca limba de circulatie internationala, globalizarea etc… toate astea ar trebui sa spuna ceva, asadar ma indoiesc ca a denumi un produs „fart” sau ” cock” este cel mai inspirat lucru cand vrei sa vinzi un produs, ba sa-l si branduiesti :)) a… si cred ca toata lumea este de acord ca turismul are cu totul alte particularitati. ps- am ras teribil citind acest articol, nu m-am putut abtine, si nu a fost un lucru tocmai bun din moment ce eram la serviciu in ceva conditii speciale :))

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: