Special Guest – Pink Floyd


Nu stiu altii cum sunt dar cand ma gandesc la muzica cu care am crescut trei nume mari imi coloreaza amintirile: Black Sabbath, Pink Floyd si Led Zeppelin. Ca sa-mi dovedesc din nou ciudatenia hobbyului meu, va zic…pssst si un “va rog sa pastrati secretul”: furam copertile albumelor si ai mei dragi parinti erau exasperati, caci le “dezbracam” vinilurile si castele. Ce puteam sa fac?? Imi placeau foarte mult imaginile indescifrabile, dar stimulatoare ale curiozitatii. Si aici ma refer clar la copertile albumelor semnate Pink Floyd.

The Dark Side of the Moon mi s-a parut albumul cu designul, atat visual, cat si musical cel mai minimalist. Este o coperta foarte moderna din punct de vedere al conceptului, desi se rezuma la trei linii si un triunghi. Nu ca ar fi stiut baietii de la Pink Floyd prea multa geometrie, insa comparativ cu cu copertiile dark style ale sutelor de trupe rock, baietii mistici ai rockului stiau bine sa se diferentieze. Totusi, aspectul striking nu facea decat sa continue atmosfera pe care cei de la Pink Floyd o creau in timpul spectacolelor lor de lumini

si sunete. Asadar,

marketingul sensorial functiona si pe atunci.

Wish you were here este un alt “surreal art piece”, din nou in stilul cel putin aparte al celor de la Pink Floyd. Metaforele vizuale nu ne ocolesc nici in aceasta imagine striking, si va impartasesc si voua..ce-i drept cu stupoare care e toata filosofia. S-a speculat ca personajul in flacari ar fi o expresie a lipsei banilor in lumea muzicala…hmmm, chiar asa crize financiare erau si pe atunci, iar lobby-ul se facea chiar si la nivelul ambalajelor?

Totusi, coperta pentru Division Bell ramane preferata mea. Nu doar ca ma trimite la ideea ca oamenii au nevoie de mai multa comunicare, de mai multa sinceritate in fata problemelor, dar daca va mai spun si cum a fost creata imaginea nu o sa va vina sa credeti. Ei bine, cele doua statui chiar au fost create de artistul John Robertson si mai apoi fotografiate. Storm Thorgerson a reunit toate ideile stranse in noptile tinere de creatie si a creat dupa parerea mea, una dintre cele mai sugestive si creative coperti de album.

Fiti destepti! Savurati muzica buna!

Pentru a savura o portie mare de coperti de albume ROCK, te invit sa ne urmaresti pe Facebook! Te asteapta acolo un imagini inspirante!

Lasă un răspuns

