Pygmalioni comerciali – artistii si ambalajele


Tatal afisului publicitar este Toulouse Lautrec, Bernbach al creativitatii in publicitate si Barneys, incontestabilul parinte al PR-ului. Insa, pe cine sa numim cand vine vorba de primele ambalaje cu adevarat purtatoare de identitati vizuale sclipitoare? Hmmm…greu de spus si greu de acceptat ca un Homo Sapiens ar fi fost fauritorul incontestabil al primelor ambalaje de valoare, bio…fiind confectionate din piei de animale si scoarta de copac. Asa ca am incercat un pic cu buricele degetelor marea de artisti vizuali ce au revolutionat lumea publicitatii. I-am gasit pe cei mai excentrici si i-am invitat sa-mi onoreze randurile acestui post cu conceptele lor. Nu ma sfiesc si incep direct cu non-conformistul Andy Warhol, o prezenta cel putin la fel de colorata ca si arta sa. Fascinant prin „touch-ul” lui in stil pop-art, Warhol este inspiratia pentru multe dintre ambalajele brandurilor de azi, precum vin Dom Perignon sau pentru sapunul Brillo. Insa, cum va puteti reprezenta o fusta…mini si rosie din sticlute de Campari. Fortunado Depero este responsabilul e serviciu pentru prima sticluta simpatica si obraznica pentru exotica bautura Campari. Insa, parintele absolut al pop-artului dupa umila mea parere de wise ass artist :D, este Roy Lichtenstein. Desi, un pic obsedat de gagicute panicate si anxioase, Lichtenstein este nu de mult o sursa inspirationala pentru ambalajele pentru snacksuri si dulciuri. Nu stiu exact, daca acesta este telul sau in viata, insa notorietatea sa, chiar si asa…de mainstream, e de apreciat.

Această prezentare necesită JavaScript.

2 gânduri despre „Pygmalioni comerciali – artistii si ambalajele

  1. carmen popescu spune:

    vai cat imi place idea cu sticla de campari. imi vine sa merg acum sa-mi cumpar una. more more moreee

  2. da, mirificul stil mini-joupe 😛

Lasă un răspuns

