Coca-Cola si sticlele cameleonice


Cand incepi sa scrii un post despre cel mai popular ambalaj din lume, simti ca parca degetele iti tremura un pic pe taste sub agitatul flux al ideilor, ca ti se invalmasesc gandurile ce se chinuie sa infloreasca cat mai creativ…si totusi iti faci curaj! Da, iti faci curaj sa expui cat mai bine istoria conceptelor inovatoare cu care ne-a surprins Coca-Cola din 1886. In timp ce scriu acest post nu-mi vine in minte decat inteligenta comparatie intre sticla de Coca-Cola si cea Pepsi, cea din urma rasucindu-si si combinand idei de forme noi aproape anual. Dupa ce sticla de Coca-Cola a luat forma apetisant feminina, nimic nu a mai putut interveni in conceptul de design deja consacrat. Tehnica gestaltista a mers de minune in cazul sticlei de Coca-Cola, forma sa fiind un touch point al produsului adesea aparut ca element de amintire la finalul fiecarei reclame. Cu toate ca sticla frumos unduitoare din care tasneste gustul de caramel si cofeina nu va fi prea curand uitata de consumatorii din intreaga lume, Coca-Cola a atras si mai mult atentia asupra designului ei. Diversele personalitati pe care le-a imbracat sticla Coca-Cola au oscilat de la zvacniri de energie si culoare pana la unduiri futuriste. Daca primele prototipuri de sticla duceau mai mult cu gandul la un brand de bere, curand sticla de Coca-Cola a capatat propria identitate vizuala si personalitate diferentiata.

In evolutia sa energizanta bautura a primit pe sticla sa zeci de concepte cat se poate de indraznete si in ton cu ceea ce atragea omenirea la un moment dat (Jocurile Olimpice, Festivaluri de Rock, seriale si sitcomuri extrem de populare). Dovada ca o Coca-Cola nu este a noastra, ci tuturor si tuturor celor care vor urma, indiferend de cat de larg zambesc dimineata si de cat linistiti sau nu stau la bar cu o sticla de ceva racoritor in fata. Am regasit pe sticla Coca-Cola chiar si unul dintre cele mai controversate si populare iconuri ale muzicii rock: trupa Kiss. Ideile de CSR nu au ocolit deloc faimosul brand. Astfel, nu aveau cum sa lipseasca din portofoliul de packaging sticlele eco, cea mai fascinanta fiind cea realizata din bioplastic bazata pe un extract din zahar. Paradoxala sau nu alaturarea, aceasta sticla patrata a fost creata special pentru Coca Cola Light.
In mare, nu observam aceasta tactica de schimbare a designului ca purtator de mesaje pentru comunitatile tribale doar la Coca-Cola..ci si la Absolut Vodka, sticla cu 1000 de fete, sticla cameleonica. Cu toate acestea, o astfel de tactica de repackaging intareste imaginea brandului si tine in priza publicul caruia i se adreseaza, surpinzandu-l mereu. In definitiv nu e vorba de a crea un produs nou, ci doar de a da senzatia ca asta faci.

Produsul se reinventeaza, desi continutul fizic este acelasi…insa potentialul de inovare presupune mai mult decat o simpla afisare a calitatii si a traditiei. Nu doar ca ideile mereu unice au mentinut brandul in topul preferintelor generatiilor vechi si noi, insa si numeroasele premii (Penta Awards) au confirmat unicitatea prototipurilor. In acest sector, Coca Cola a reusit prin packaging sa capete un capital de reinventare de neegalat de concurenta sa, inca destul de rigida. In slide showul de mai jos puteti sa va delectati cu cele mai originale concepte de packaging semnate Coca-Cola.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: