Starbucks – Sirena cafelei si eleganta netarmuita


Starbucks este unul dintre acele branduri care iti raman adanc intiparite pe retina si nu numai. Primul meu contact cu marca a fost initiat cu timiditate din partea mea, catalagonadu-l mai intai ca un brand de lux chiar, mult prea stralucitor si perfect pentru umila mea prezenta. Cu timpul am inteles, insa, ca la Starbucks totul e de o simplitate eleganta, invelita intr-un aer familiar si calduros. Cu timpul, Starbucks nu a mai fost doar cafeneaua cu n sortimente de arome incantatoare, ci si locul de unde poti cumpara ceva  de acasa pentru acasa. Nu, nu, nu am scris o fraza incoerenta, ci am vrut sa spun doar ca te simti ca acasa de indata ce patrunzi in Universul Starbucks…si cum inca nu exist paturi sau hamace in astfel de locuri si mai trebuie sa pleci si acasa de ce sa nu iei un pic din lumea cafelei in caminul tau? Asa ca au inceput sa apara produse marcate cu identitatea celei mai faimoase cafenele din lume, de unde si un trend nou pentru ambalaje. Nu am gasit nimic extravagant pe ambalajele marca Starbucks, ci aceeasi eleganta si simplitate de care vorbeam putin mai devreme. Se face chiar economie de elemente grafice complexe, designul jongland adesea cu elemente geometrice colorate, dar asezate atent pentru a crea o armonie calma. Toate acestea stau cuminti sub domnia logo-ului, uneori poate prea mare si prea central plasat, insa atata vreme cat Starbusks detine unul dintre cele mai recunoscute logo-uri, toate acestea sunt justificate. Cel mai mult m-a uimit conceptul pentru cutiile de inghetata cu arome de cafea si derivate din cafea. Cu exceptia capacului, destul de banal de altfel infatisand doar niste rotocoale dolofane de inghetata, restul cutiei pastreaza un findal alb pe care apar logo-ul si ceva text scris cu un font neglijent. Si cu toate acestea ansamblul creeaza un efect deosebit. Poate toate aceste principii de design regasite in gama produselor Starbucks isi gasesc justificarea in faptul ca nu exista alti concurenti in mediul lor de vanzare. Lupta la raft nu mai e generata si prin urmare dorinta pentru a crea ceva cu totul disruptiv este minimalizata. Aceeasi simplitate o regasim si in designul paharelor de cafea, albe, pecetluite Starbucks si gata sa-ti ofere o aroma inconfundabila. Contrastele sunt cel mai adesea sugerate prin colorarea diferita a unei jumatati din pachet sau pahar, insa intr-un stil minimal si discret. Starbucks ramane astfel un model de simplitate si armonie intr-o lume in care fiecare brand tinde sa devina din ce in ce mai extravagant.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: