Zana Maseluta pe taramul ambalajelor


Probabil ca nu as fi scris prea curand despre cutiile si recipientele pentru pasta de dinti daca nu as fi cunoscut furia unei masele de minte. Mi-am reglat conturile cu acest dusman dentar, iar dupa doua ore de chin pe scaunul dentistului m-am ales cu mai putina minte, probabil. Ei bine, am vrut sa vad ce se intampla in categoria aceasta de produse ce se presupune ca ar trebui sa-ti pastreze dintii tineri si vigurosi si la fel de albi ca la prima lor aparitie. Si sincer, nimic sclipitor, nimic mai alb decat albul. Prin urmare, trag concluzia ca pe piata produselor de ingrijire orala creativitatea ramane in limite cuminti, in tonuri albastre, pe mult fundal alb. Nu prea poti gasi diferente majore in abordarea designului nici macar in cazul liderilor de piata. Singurul brand ce sparge un pic gheata la nivel cromatic este Colgate, cu rosul sau aprins si cu impact asigurat la nivelul raftului. Aquafresh, pasta de dinti care m-a fascinat in copilarie si pentru care petreceam ore intregi in baie incercand sa potrivesc frumos ca in reclama cele trei culori magice, observ ca nu prea reuseste la nivel de ambalaj sa promoveze triada sa cromatica. E drept, merge un pic spre ambalajul de concept si salut initiativa marcii de a crea prima pasta de dinti cu atat dentara incorporata tubului. Un concept util si patentat doar de Aquafresh.

Deplang totusi similaritatea vadita intre Crest, Sensodyne si Aquafresh la nivel de design. Avem de-a face cu o stagnare a ideilor creative in aceasta sfera, principalele elemente de design fiind exploziile abstracte de nuante azurii combinate, totul doar pentru a sugera ideea de prospetime. Ok…asta stim cu totii, insa ceva mai „subtil” decat atat nu se poate? Probabil ca in lipsa de inspiratie, creativii publicitari aleg solutia ultimului trend in materie de ambalaje: recipiente cu fundal alb sau negru, de pe care iti face cu ochiul numele produsului scris cu un font extrem de minimal si stilizat. O solutie pe care o vad uzata in viitorul apropiat mai ales daca vom apela la ea de fiecare data cand nu avem idei. Esentialul este minimalizat in cazul acestui trend de design. Bine, bine…sa fim simplii si de efect, dar cu un concept bun in spate. Astfel, ma vad, din pacate, nevoita sa recunosc doar meritele unui singur brand care a reusit sa creeze un concept inteligent. Este vorba despre pasta de dinti Noon, cu un tub de culoare neagra (culmea…pentru pasta de dinti, nu?…dar este pe baza de carbon…) si gradat in functie de gradul de utilizare la care ajunge la un moment dat pasta de dinti. In mare, esti atentionat, spre binele maselelor tale, ca daca te apropii de perioada de 20 zile va trebui sa te reaprovizionezi.

Această prezentare necesită JavaScript.

3 gânduri despre „Zana Maseluta pe taramul ambalajelor

  1. Oana Culache spune:

    Mi-a luat si mie ochii din prima cea de la Noon … si acum intrebarea … pasta din tub ce culoare are? Daca e neagra m-a cucerit :))

  2. Oana Culache spune:

    Like the idea … sau fosforescent 😀

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: