Cum sa aduni buline neserioase intr-o punguta?


M&M sunt bulinele atat de „neserioase” incat isi schimba ambalajul mai des decat isi schimba fetele tinutele intr-o zi. Dar aceste lucruri nu prezinta o problema, caci prin natura noastra de publicitari nelinistiti ne place schimbarea si tot ceea ce se reinventeaza. Insa sa se reinventeze cu cap, zic..si M&M este un bun exemplu de identitate vizuala flexibila. Fac ce fac creativii, dar cu cap, reusesc sa creeze cele mai inspirante pungute de M&M in care integreaza foarte bine key pointurile brandurilor: bulinele neserioase de ciocolata cu atitudine dementiala si replici amuzante. Ca in cazul multor branduri care au reusit sa scrie o istorie de cel putin cateva decenii, M&M prezinta reminiscente ale elementelor vizuale de la inceputul primului design. Numele brandului este cel mai important element vizual al ambalajului, ocupand 80% din partea frontala. Formele rotunde sunt nelipsite din design trimitand inconstient spre reprezentarea bulinelor colorate. Culoarea este un touch point de baza in cazul acestui produs. Culoarea de fundal este aleasa in functie de aroma principala a bomboanelor, iar daca vorbim de produsul de baza ce cuprinde reteta originala, culoarea de baza care atrage este cea a ciocolatei. Ciocolata neagra sau cu lapte este un ingredient de baza, direct asociat cu brandul M&M, fapt ce a condus adesea spre gafe care starnesc ceva zambete ironice.

Această prezentare necesită JavaScript.

Editiile speciale au reusit prin intermediul ambalajului sa creeze o continua interactiune cu core targetul prin respectarea nevoilor, dorintelor si fetishurilor comerciale ale cumparatorilor. Editia de Halloween sau cea dedicata celebrului personaj Indiana Jones, nu doar ca a crescut vanzarile sezoniere ale produsului insa a si ilustrat faptul ca M&M este un brand flexbil, inovativ si mereu in trend cu ceea ce se intampla in diverse contexte ce ii atrage pe consumatori. Chiar si editia speciala inspirata din aparitiile celebrilor rockeri de la Kiss a fost o dovada in plus ca in orice forma s-ar regasi, aceste buline neserioase sunt un purtator de alte identitati apreciate si impartasite. O resetare de cadru a constituit-o adaugarea bulinei de culoare verde, ce metamorfozeaza elementul feminin din curcubeul de bomboane. Stim cu totii ca doamnele si domnisoarele prefera o abordare mai eleganta, iar M&M premiums nu sunt doar acele bomboane extrem de sofisticate si sidefate, dar si cele care sunt altfel fata de cum ne-a mobisnuit. Daca punga clasica este una comoda, usor de purtat, cele M&M Premium se prezinta cu un ambalaj ce pozitioneaza produsul un pic in sfera de lux, la fel cum o sugereaza si numele. Este si pentru prima data cand brandul decide sa insereze o fanta de vizualizare a produsului si asta pentru ca insusi produsul are un look glamorous: multa culoare si mult sidef. Concluzionez de aici ca pana si bomboanele au nevoie de o anumita eleganta…nu-ti mai poti permite sa mananci chiar orice…trebuie sa fie si estetic.

Pe mai departe, va arat si una dintre primele reclame la M&M. Sa radeti cu pofta, zic!

 

4 gânduri despre „Cum sa aduni buline neserioase intr-o punguta?

  1. axexandru spune:

    trebuie sa recunosc ca reclama este foarte funny. si chiar daca sunt baiat as da si eu prin acele m&m’s premium pt domnisoare. 😛

  2. catalyn spune:

    Draga Mariuca. Unde tu vezi identitate vizuala flexibila noi astia de la marketing vedem lipsa unei identitati vizuale capabile sa evoce valorile brandului.

    Unde vezi tu integrarea „cat mai bine” a key pointurilor brandului noi vedem noi vedem PDD-uri comunicat in mod vizual inexistente.

    Unde vezi tu o cumunicare eficienta, noi vedem o comunicare integrata de marketing deficitara.

    Unde vezi tu pozitionare premium sustinuta si prin ambalaj, noi vedem un ambalaj foarte prost realizat. Fanta de vizualizare este caracteristica produselor low cost deoarece permite vizualizarea inainte de cumparare cu scopul de a diminua nesiguranta ca frana de cumparare.

    IN rest distractie placuta cu ambalajele :))

    • Draga, Catalin!
      Ah, imi era dor de spiritul tau critic ceea ce este bine. Sa iti zic in primul rand cu fanta aceea transparenta si rolul sau mirobolant. Daca te uiti la ambalajul original intotdeauna bulinele M&M apar desenate intr0un rotund pozitionat central. Insa pentru ca M&M Premium sunt niste bomboane mai speciale, sidefate, cu culori mult deosebite ar fi fost o prostie sa nu le afiseze din prima pt a contribui cu un motiv in plus la decizia de cumparare. Despre ambalaj overall…frumusel, dar parca nu in stilul caracteristic 100% cu care brandul ne-a obisnuit. Nu este un ambalaj chiar atat de disruptiv. Dar despre asta intr-un episod viitor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: