Ambalajele negre si noua filosofie cromatica


Ambalajele de culoare neagra sunt un ternd destul de des intalnit in cazul unor numeroase categorii de produse. Fie ca este vorba de o cutie de lapte sau de un elegant flacond e aprfum abordarea unui ambalaj de culoare neagra are cu siguranta scopul de a crea o diferentiere evidenta de produsele concurentei, dar si de a sfida canoanele streotipice cu care consumatorii sunt obisnuiti. A crea un ambalaj de culoare neagra inseamna a merge spre o abordare disruptiva menita sa capteze instant atentia consumatorului supus unor stimuli senzoriali complecsi si simultani in spatiul comercial si nu numai.

Din punct de vedere semiotic, culoarea neagra este vazuta mai degraba ca purtatoare de senzatii si simboluri ce exprima sobrietatea, eleganta, misterul, dar si opresiunea. Avem de-a face cu o non-culoare de impact la nivel vizual, cat si simbolic, fapt ce ajuta un produs sa iasa in evidenta instantaneu in detrimentul concurentei. Mai mult decat atat poate propune jocuri vizuale subtile de forme si contraste. Cel mai puternic contrast pe care il creeaza este cu nuanta alb. Se poate recurge insa si la imprimari de tip basorelief care sa sugereze prin atingere forme abstracte sau din potriva extrem de bine definite cum ar fi logo-ul sau alte elemente vizuale definitorii pentru brand. Negrul mai este perceput ca o culoare destinata produselor de lux.

Spuneam mai devreme ca un ambalaj ce culoare neagra poate sparge monotonia cromatica a unei intregi categorii de produse. Stim foarte bine ca in timp s-au format anumite canoane cu privire la conceptul si designul unei categorii omogene de produse, tocmai pentru a facilita recunoasterea si usoara integrare a unui produs intr-o anumita categorie.  Doritos, astfel, si-a dorit sa atraga atentia din marea de culori stralucitoare si vii in care se prezentau concurentii sai pe segmentul de chipsuri, nachos si snacksuri. Aceasta abordare cromatica maia apare si din dorinta e a sustine un mesaj de promovare ce are ca esenta ideea ca less is more. Combinarea facila cu alte nuante cromatice permite crearea unui efect de tip gestalt in care atentia este stimulata instantaneu.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: