Ambalajul prin care te vezi II


Atenția consumatorului este stimulată diferit în funcție de cromatica sticlei. Cromatica diferită a sticlei nu are doar un rol de departajare a produselor între ele, ci și unul de protecție a conținutului. Distingem astfel cinci tipuri de sticlă în funcție de cromatică, fiecare fiind specifică unor anumite categorii de produse, după cum urmează:

a.       Sticla incoloră este ideală pentru conservele de legume, paste de fructe sau scuri și ape minerale naturale. Este esențial ca interiorul acestor recipiente să fie vizualizabil tocmai din dorința de a crește încrederea consumatorilor în marca pe care s-au hotărât să o achiziționeze. Sticla semialbă este recomandată în cazul vinului alb, nu doar din motive de protecție, dar și pentru a facilita distingeare soiului de vin din partea consumatorilor.

b.      Sticlele de culoare verde închis și deschis sunt destinate special băuturilor precum: berea, șampania și vinul roșu, cu scopul de a împiedica părtunderea luminii și implici afectarea proprietăților lichidelor. În cazul îmbutelierii berii, sticla brună este o altă opțiune potrivită. Cercetând identitatea vizuală a principalelor branduri de bere românească observăm o tendință de a utiliza sticla de culoaer brună în cazul unor beri ce se poziționează ca beri masculine cu un gust puternic amărui și în cele mai multe cazuri și cu un procent de alcool mai crescut. Acest tip de bere este în special adresat segmentului masculin, cu este de exmplu cazul Stejar. Sticlele pentru berile aromate, destinate în special taregtului feminin au sticla de culoare albă sau deschisă, cum este cazul Salitos. Observăm așadar o diferențiere la nivel psiho-demografic prin cromatica aleasă.

In aprilie 2010, un studiu al Institutului de Cercetare al recipientelor din sticla indica ca 60% dintre americani prefera sticla deoarece afecteaza mai putin starea naturala a produsului, evitandu-se astfel adaosurile de elemente chimice artificiale. Ca urmare a acestei tendinte, la nivel global se incearca evitarea utilizarii unor materiale daunatoare mediului si produselor si crearea unor concepte de design de ambalaj pe baza de material silicat.

Sticla este totusi un material cu o greutate destul de mare. Exista mai nou tendinta de a reduce greutatea sticlei din care sunt fabricate recipientele pentru sampanie si vinuri. S-a sesizat astfel faptul ca vanzarile de sampanie tind sa scada in ultima perioada tocmai din cauza acestui aspect. Prin urmare, se urmareste crearea unor sticle de dimensiuni mai mici si mai usoare  prin reducerea procentului de dioxid de carbon din material, producatorii afisand astfel noi politici de responsabilizare sociala.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: