Laser, frate!


Ce te faci cand ambalajele incep sa-ti faca cu ochiul de pe rafturile supermarketurilor? Mai ceva ca nisipurile miscatoare se prezinta packagingul lenticular…te intrebi oare despre ce vorbesc? Cum o imagine poate sa explice cel mai bine si se te introduca in lumea aceasta noua si un pic SF a ambalajelor lenticulare vezi mai intai filmuletul de mai jos:

Acum sa ne intoarcem. Probabil ca iti mai aduci aminte cartonasele acelea de la croissantul Chipicao pe care le miscai si obtinem o imagine animata. Ei bine, nimic mai diferit de atat, dar ceea ce este cu adevarat spectacular este reprezentat de faptul ca aceste ambalaje incep sa prinda viata chiar in mainile consumatorilor. Nu doar ca ies in evidenta din marea de alte ambalaje, dar vorbim déjà de un nou nivel de adresabilitate a brandurilor catre consumatorii lor. Tehnica este folosita pentru moment la nivel restrans si din pacate deloc pe plan autohton. Vorbim, bineinteles, de niste costuri destul de mari pentru confectionarea acestor ambalaje, dar nici categoriile de produse pentru care este folosit acest tip de ambalaj nu sunt foarte variate. Pentru moment, materialul de fabricare a ambalajului permite inserarea unor astfel de efecte optice pe copertile cd-urilor, pe etichetele de vinuri si alte bauturi alcoolice, cutii speciale pentru aparatura high-tech (vezi Wazabee 3Dee Schell, un soft special pentru iPhone ce permite descarcarea si vizualizarea imaginilor si videoclipurilor in 3D). Ambalajele de tip lenticular sunt desigur o tendinta de viitor in domeniul brandingului, ce da personalitate si „voce” ambalajului si implicit produsului, determinand crearea unei relatii mult mai rapide si intime intre brand si consumator. Este o tehnica ce permite observarea produsului de la o distanta considerabila, starnind astfel curiozitatea cumparatorilor intr-un mod deosebit.

Mai mult decat atat, va prezint din categoria ambalajelor magice cutiile de cereale animate wireless Cheerios. Consumatorii sunt „fiinte sensibile in fata creativitatii”. Orice stimul le poate activa sistemul de evalure a unui produs. Cum ambalajul devine din ce in ce mai senzorial, nu pot ocoli un exemplu cat se poate de inovativ. Desi categorisite ca amabalaje de tip „annoying”, extrem de agresive la nivelul stimulilor,  principala lor calitate este aceea de a crea awareness si mai apoi buzz. Este foarte interesant cum un astfel de ambalaj ..ce parca vorbeste cu tine mai mult decat prin simpla expunere a unor informatii tiparite, te face sa strigi din celalalt capat al raionului…”hei! ambalajul asta clipeste la mine!”. Tehnologia prin care aceste ambalaje devin animate se numeste eCoupling si presupune plasarea lor pe rafturi special create in care a fost incorporata o sursa de energie AC de joasa tensiune ce activeaza imaginile animate de pe ambalaje. Incredibil sau nu, acesta pare a fi viitorul unor ambalaje de-a dreptul hipnotizante.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: