Concepte inteligente pentru mancare rapida


Cum stati cu instinctul gurmand atunci cand treceti pe langa un fast-food? Sau nu vi se intampla sa lingeti pixul de pe birou atunci cand aveti o pofta grava de un hamburger plin de calorii, e-uri sofisticate si placere pura pentru papilele gustative? Trebuie sa recunoastem ca mancarea de tip fast-food provine dintr-un instinct animalic nascut la oras. Poate ca spun prostii, dar asa cum corpul nostru cere apa sau proteine din carne, se intampla sa ne mai si defectam si sa cerem „junk-food”. Imi aduc aminte de o scena din filmul romanesc Occident: mama si fiica la Mc’Donalds, savurand o portie uleioasa de cartofi si un hamburger imbibat cu sosuri. In tot acest context de poveste, mama ii spune fiicei sa se marite cu un barbat bogat din Occident care sa-i ofere luxul de a manca la un „restaurant” ca acesta zilnic. Ilar, chiar si acum, desi pentru multi fast-foodul este hrana zilnica si nu foarte ieftina, comparativ cu o ciorbita de legume si o ciulama home-made.

Cu toate aceste pareri pro si contra, am cautat in tolba cu ambalaje creative pentru hamburgeri si cartofi prajiti si mereu aurii si am inteles un lucru: in Occident creativii se straduiesc sa atraga atentia consumatorilor prin ambalaje cat mai practice si de tipul „all in one”. Pana si tehnica modulara a patruns in lumea hamburgerilor si ofera consumatorului un pachet complet mancare+tacamuri. Nu trebuie lasat neobservat faptul ca un ambalaj practic pentru mancarea de tip fast-food are mai multe scopuri: transportarea usoara, pastrarea calda a produselor, indeplinirea rolului de farfurie/castron/platou. Mai departe, ambalajul trebuie sa fie la fel de apetisant ca si mancarea si pe cat posibil sa nu imi scoata ochii cu efectele de super-size din Photoshop. Ar fi cam penibil sa-mi cumpar un hamburger care arata de 300 de grame in poza de pe ambalaj, iar el sa fie mic si pricajit – mi-ar pierii tot apetitul. Tendinta actuala si viitoare, bineinteles, este ca amabalajele sa-si reduca drastic gramajul si sa fie cat mai economice, dar si smart. In industria fast-food este o risipa imensa de carton si hartie cerata de buna calitate. Este suficient sa ma uit la un McPuisor care vine ambalat atat in folia sa si mai apoi intr-o cutie de carton frumos colorata, si mai eleganta decat o cutie cu un inel de logodna. Asta nu ma face decat sa cred ca marca producatoare incearca sa justifice pretul mai ridicat. Mi-a placut in schimb struto-camila de pahar, combinata cu recipientul pentru niste chestii apetisante si pane, totul regasit sub numele de Col Pop Chicken. Un ambalaj economic, ergonomic si care imi ofera dinamism. Descris ca fiind foarte amuzant pentru cei mici si cei mari, de marimea unui recipient pentru popcorn acesta este o excelenta combinatie cei care vor sa manance si sa bea bine.

De data asta, nu ma mai iau de produsele Mc’Donalds si de lipsa spiritului lor de a economisi, si laud conceptul Mc’Donalds Bag. Este vorba despre un fel de origami ce ia forma unei pungi de hartie banale, iar atunci cand este deschisa devine o simpla hartie, insa compartimentata pentru fiecare produs in parte.

Inchei, cu cel mai inteligent ambalaj pe care l-am gasit frumos dezvoltat de catre brandul Food City. Totul se rezuma la o cutie modulara, asamblata manual si care nu este deloc lipita cu vreun adeziv. Flexibilitatea ambalajului este bazata pe nevoile si cerintele consumatorilor, aceasta cutie inovativa putand fi utilizata pe toata suprafata ei. Scopul acestui ambalaj este de a transporta usor produsele, iar mai apoi de a servi drept recipient pentru servire.

Pentru alte idei inovative va recomand sa vizualizati galeria de mai jos.

4 gânduri despre „Concepte inteligente pentru mancare rapida

  1. rodi spune:

    si totusi, uneori oricat de creativ ar fi, ambalajul nu tine loc de calitate la produse.. desigur ca acesta conteaza la inceput pentru ca atrage sau nu un consumator, trebuie sa fie si bun. spre exemplu, mie-mi plac mult pufuletii si snacksurile de la star si imi place cum sunt ambalate, au o poza reprezentativa pe fiecare punga si ce vezi pe punga aia gasesti si inauntru. daca nu mi-ar fi placut prima oara cand mi i-am cumparat, CU SIGURANTA nu i-as mai fi luat. dar din fericire mi-au placut f.f. mult. 🙂

  2. da, intr-adevar, un ambalaj nu trebuie doar sa fie atractiv, frumos colorat si cu imagini apetisante, ci sa asigure si sa dovedeasca calitatea produsului. Cat despre procesul de repetitie a cumpararii unui anumit brand creeaza o experienta intima cu produsul, iar ambalajul trebuie sa asigure aceasta relatie. Este ca atunci cand prietenul tau ar vrea sa te vada mereu in acea rochie sexy si eleganta, rochie care te reprezinta :). Stay tunned, caci va urma un post si despre snacksuri :).

  3. Ligia Adam spune:

    Tocmai am descoperit blogul tau, e foarte tare, felicitari 🙂

    Ca sa pui si mai mult in valoare lucrurile despre care scrii, cred ca ar trebui sa mai formatezi putin textul, sa-l imparti in mai multe paragrafe si sa pui subtitluri si bold acolo unde este cazul, ca sa-l faci mai usor de citit.

    apropo de ambalaje, iti recomand sa urmaresti http://lovelypackage.com/ dar cred ca-l stii deja 🙂

    • Buna, Ligia! Multumesc pentru aprecieri si in primul rand pentru sfaturi…doar vin de la o specialista in domeniu, asa ca imi iau notite si mai pun pe imbunatatit lucrurile. Alte surse de inspiratie absolut bestiale sunt thedieline.com, shelfimpact.com si brandpackaging.com (cea mai dezolvatat revista print si online despre design si concept de ambalaj).
      Inca o adta multumesc si big kudos pentru sfaturi! Keep in touch!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: