Skullcandy: de la banal la o experienta stilata


Nu am purtat niciodata cercei in ureche, initial..pentru ca nu aveam gauri, insa mai apoi mi-am dat seama ca imi place sa port muzica in urechi 25 din 24 de ore. Mi-au trecut prin urechi atatea perechi de casti…de la Sony, Sennheiser, Phillips pana la cele mai jalnice pocnitori. Ce sa-i faci? Dupa posibilitati, remuneratie oscilanta, tinerete cu multe dorinte. Insa cel mai mult mi-am dorit sa imi impodobesc crestetul cu o pereche de casti Skullcandy si motivele sunt nenumarate pentru a sustine aceasta doleanta:

Logo bestial de atractiv

Nimic mai potrivit pentru un brand care produce cele mai renumite casti din lume, sa-si aleaga o teasta…pardon, un distins craniu pe post de logo. Insa totul este fin si subtil, caci doar noi consumatorii nu reactionam prea bine la mesajele vizuale negative. Abstract, in stil gestaltist (see wiki explanation), logo-ul acestei marci face deliciul oricarui designer de ambalaje ce ia in custodie crearea unui concept vizual puternic. Fiecare design scoate in evidenta ca element cheie acest logo usor de recunoscut de actre publicul tanar, parte a generatiei iMusic, daca i-am putea numi asa. Rick Alden, fondatorul companiei a creat Skullcandy dintr-o nevoie simpla: de a combina spiritul tineresc, dinamic, rebel, dar si personalizat in functie de genul de muzica pe fiecare categorie de consumatori vizati il sustinea.

De la banal la „creative user experience”

Daca la inceput produsele Skullcandy atrageau in primul rand prin diversitatea modelelor si a imprimeurilor usor de schimbat, o data cu cresterea brandului reinvetarea identitatii vizuale a fost un must. Diversitatea modelelor este intr-adevar una dintre caracteristicile principale si pozitive ale brandului iar tactica de a prezenta produsul intr-un ambalaj de plastic transparent de tip blister oferea un aspect ieftin, banal si deloc diferit de alternativele concurentei. Cum tendinta actuala a pietei este de a elimina unul dintre cele mai periculoase, dar si nereciclabile tipuri de ambalaje (blisterul), designerii au inteles ca ambalajul trebuie sa creeze o emotie, o experienta de prima chimie intre produs si consumator. Pentru un brand ce mai are putin si indeplineste un deceniu este clar ca acei consumatori care se identifica cu el se asteapta sa descopere o magie incontestabila in designul si creativitatea oferita de produs. Insa cum faci sa creezi acea tensiune de a deschide un ambalaj ce te poarta printr-o calatorie intiatica spre produsul pe care vrei sa-l descoperi si pe care vrei sa-l intorduci in viata ta cotidiana. Eu una simt ca trebuie sa am o relatie cu acel element care imi ofera muzica preferata zilnic, cu acel obiect care imi faciliteaza starea de bunadispozitie sonora.

Muzica care te absoarbe, te lasa sa o absorbi

Targetul Skullcandy este bazat pe iubitorii de muzica, pe acei fanatici care ar cauta ore intregi trupe noi si noi idei muzicale. Mai mult decat, vorbim de un public avizat care doreste sa se afiseze cu insemnele brandului tocmai pentru a transmite ideea de pasiune pentru muzica, fie ca e vorba de un DJ, fie ca e vorba de un simplu kinder music lover:D. Asta a inteles si Anson Cheung atunci cand a stat la panda si a observat nevoile publicurilor vizate de Skullcandy. Conceptul pe care l-a creat pentru editia Skullcandy Hesh iPhone Compatibility s-a bazat pe scoaterea in evidenta a atuurilor pe care reprezentantii generatiei tinere le adora, dar si pe tendinta de a fi user friendly, dar si eco-friendly. Conceptul sau este bazat pe imbinarea perfecta a partilor ambalajului, fara a folosi vreun soi de lipici. Cu toate acestea, produsul este bine protejat si chiar pastreaza caracteristica principala a blisterului, fiind anti-furt. In opinia mea, conceptul nu este total diferit de predecesorii sai, facand tranzitia usoara spre o noua era a identitatii vizuale pentru acest brand.

Si totusi sobru…

Ce ma surprinde totusi la acest brand este sobrietatea cu care ma intampina, in ciuda conceptelor funky pe care le gasesc in filosofia produsului. Ideea lui Zach Ludlow pentru Skullcandy Stack nu ma lasa rece totusi, fiind extrem de util pentru o editie destinata celor care „freka the disk”, in traducere directa: dj-ilor. Aceasta editie propune un asa zis „sifonier” pentru depozitarea si transportul castilor, oferind acel tip de ambalaj pe care nu vrei sa-l arunci si care promoveaza pe mai departe filosofia brandului. Functional, premium, usor de asortat cu orice fantezie vestimentara, Skullcandy Stack are chiar si un mini-manual de utilizare a castilor integrat chiar in corpul ambalajului.

Experienta calitatii in cativa centimetrii patrati

Skullcandy Aviator este cam cel de-al treilea ambalaj dintr-o serie de concepte creative ce se afla doar la inceput. Nu degeaba compania are mai nou un departament propriu de design de ambalaje. Era blisterelor a apus, iar cutiile din carton reciclabil sunt noua revelatie. Minimal in aparenta, ambalajul pentru acest produs se inspira din designul specific produselor Apple si nu degeba…doar e vorba de un „sister product” cu cele din portofoliul companiei numele fructului preferat de Newton :). Produsul nu lipseste din prim-planul ambalajului, iar o data deschis logo-ul celebru de intampina si de indeamna sa incepi calatoria initiatica spre descoperirea produsului. Cu siguranta este un produs pe care nu ai vrea sa-l arunci.

Pentru a vedea toate modelele, urmareste galeria de mai jos. Enjoy!

Etichetat ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: