Ambalaje cu „pojar”


Se spune ca formele rotunde atrag simpatia, sunt mai usor de retinut si mult mai usor de retinut. Cred ca de la aceasta ipoteza „rubensiana” ce-i drept, a pornit un intreg trend de a crea ambalaje simple, minimale cu designuri geometrice cat se poate de rotunde si dolofane.

Cel mai elocvent brand pentru a sustine cele afirmate anterior este dulcele Dots, un baton cu branza invelit in ciocolata si in buline…bine, bulinele le regasim pe ambalaj. Un nume simplu de amintit, format din patru caractere si e suficient sa vezi numai buline rosii, sa ti se activez pofta si in rest te lasi prada iluziilor optice. Creativitatea publicitarilor a excelat pana intr-acolo incat a dat nastere si ambalajelor cu un design ce simuleaza iluziile optice. Nu mai avem niciun dubiu, asadar, ca vrajitorii publicitatii au miscat din bagheta inspiratiei si au intrat subliminal in sistemul nostru de preferinte si nevoi.

Cu toate acestea, bulinele nu sunt chiar pe gustul oricui, atat la propriu cat si la figurat. Se intampla tot mai mult ca acest pattern sa se adreseze strict unor categorii socio-demografice bine determinate. Incepem cu targetul feminin, pentru care bulinele isi au radacinile in moda pin-up specifica anilor 20-30 cand budigaii imbulinati erau la mare purtare. De dimensiuni mai mici sau mai mari, bulinele au creat intotdeauna o uniformitate obraznica dar care a atras atentia prin monotonia lor aparenta. Lichiorul Paco-Lola, cu un nume amuzanto-extravagant, vorbeste prin designul sau despre moda retro si jucausa, dar si sofisticata in acelasi timp. Continuu lista exemplelor cu marca Les Ettes, tot din categoria cosmeticelor, ce reuseste sa-si extinda cu succes caracteristicile identitatii vizuale la nivel de ambalaj. Desi este un truism ceea ce am enuntat mai devreme, putine branduri reusesc sa gaseasca acea formula magica care sa puna un praf de personalitate in toate elementele de prezentare si promovare. Conceptul lor este efervescent tocmai datorita acelor buline extrem de nastrusnice, insa totodata destul de pueril, neatingand decat un anumit segment de varsta (16-25 de ani).

Inchei glorios lista de ambalaje „imbulinate” cu un concept smart si senzorial, pe baza de cerneala care gadila simtul tactil. Astfel de procedee sunt interesante in momentul in care te afli pe o piata supra-saturata, iar puterea de reinventare si diferentiere trebuie sa fie turata la maxim. Noua cutie Heineken isi imbogateste designul cu buline in relief care nu doar imbunatateste doar designul, ci si experienta consumatorului cu produsul. Brandul imbraca, astfel, o imagine mai fresh, dar si devine mai usor de identificat de catre consumator.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: