Ambalajul, arma secreta in comunicarea cu consumatorii


Am avut o revelatie…si poate ca se datoreaza acestui weekedn primvaratic, nascut in mijlocul lunii ianuarie. Da, este weekend si pizza este la mare cautare, asa ca vreau ceva de calitate. Insa am invatat un lucru: calitatea vine impachetata in concepte inteligente, adevarate carti de viziat pentru branduri ce aduc savoarea itlieneasca pe diverse taramuri.

Cum sa ai un ambalaj de pizza inteligent?

Multi dintre producatori au impresia ca o cutie de pizza are ca scop doar transportul materiei delicioase, insa nu se gandesc ca ambalajul este chiar liantul dintre producator si consumator. De cele mai multe ori, consumi o pizza acasa impreuna cu prietenii, cu familia, cu iubitul/iubita. Prin urmare, sunt implicati in toata aceasta ecuatie mai mult de doi subiecti care vor intra in contact cu produsul tau. Astfel, daca esti o pizzerie care produce 100.000 de pizza anul, sa zicem, inseamna ca vei avea o rata de vizibilitate spre cel putin 200.000 de persoane din publicul tau tinta principal si nu numai. Ca urmare, cutia in care se odihneste calda si apetisanta pizza ta poate deveni acel mic secret de marketing care sa conduca spre indeplinirea obiectivelor de crestere pe piata de profil.

Factori care influenteaza perceptia consumatorilor

In primul rand, o cutie de pizza este un melange de gandire strategica, tehnica, psihologica si creativa. Nu conteaza cat de frumoasa este grafica de pe capul cutiei si cat de innebunitor de buna pare o felie de pizza bogata in cascaval care iti face cu ochiul de pe ambalaj. Ceea ce conteaza in grafica unei astfel de cutii este respectarea identitatii vizuale a brandului (va ajuta consumatorul sa retina brandul tau) si legarea acesteia cu nevoile targetului, dar si cu caracteristicile produsului efectiv. Daca vorbim de procesele de PRE si POST achizitie observam ca o cutie de pizza poate sa lase urme importante in mentalul colectiv al consumatorilor. Nu de alta, dar o cutie de pizza ramane in casa ta cel putin 12 ore dupa ce ai consumat partial sau integral produsul. Nu de alta, dar te vei lovi de ea de fiecare data cand deschizi frigiderul sau cand duci gunoiul. Cu cat sunt mai distinctive elementele de identitate cu atat vei retine ce pizza vei comanda data viitoare…asta daca ti-a placut si produsul in sine, nu doar ambalajul.

Cu toate acestea, psihologic, un ambalaj poate sa aiba efecte subliminale asupra parerii consumatorului. Daca ne uitam la imaginea de mai jos observam ca acea cutie care are colturile rotunjite este mult mai atractiva decat cea cu colturi patrate.

Ca incheiere, o buna publicitate pentru un produs ca pizza, se poate construi in jurul ambalajului ei si anume, cutia. Timpul si bugetul investite in crearea unui concept de ambalaj care sa diferentieze acest produs de cel al concurentiilor merita mult mai mult, decat orice alta forma de publicitate.

BONUS: Daca vreti sa intrati in detaliile tehnice ale unor modele de cutii de pizza, va recomand urmatorul link.

Credit: Alex911

Un gând despre „Ambalajul, arma secreta in comunicarea cu consumatorii

  1. […] Ambalajul, arma secreta in comunicarea cu consumatorii – CUTIA DE PIZZA […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: