Ambalajul Saptamanii – Eco-Sennheiser


Eco Friendly Sennheiser

Lumea electronicelor, pe cat de rigida in aparenta, pe atat de creativa cand vine vorba de ambalaje de cu atitudine. Anii 2000 caracterizeaza lumea designului pentru ambalaje ca aflandu-se intr-o nua era in care ne reintoarcem la Mama Natura si nu oricum. Dupa ce sustinatorii Greenpeace au alergat in fundul gol pe strazi si au militat pentru o planeta mai verde, brandurile din domeniul tehnologic (in mare parte responsabile pentru cantitatile uriase de plastic utilizate in ambalajele pentru produsele pe care le comercializeaza) s-au orientat spre conceptul de user friendly.

CSR la nivel de ambalaj

Mi-a placut la nebunie sa recunosc ca poti face usor CSR (Corporative Social Responsability) la nivel de ambalaj, in special pentru a promova cauzele de protectie a mediului. Daca cei de la Skullcandy se implica in activitati non-profit de sponsorship si fundraising pentru abolirea cancerului la san, fratii lor mai mari, cei de la Sennheiser sunt serios orientati spre stoparea incalzirii globale. Si au demonstrat-o foarte util si inteligent prin conceptul de ambalaj dedicat produsului Sennheiser Headphones CX 300 series. Nimic spectaculos pentru prezentul nostru, insa pentru anul 2008, an ce marcheaza lansarea acestui produs, o cutie 100% din carton reciclabil, cu un design minimal si totusi cu aspect de schita a fost o adevarata revelatie. Chiar insertul unei buline rosii ce purta sloganul „Stop Global Warming” a fost o noutate pentru un ambalaj destinat unor casti. Cu un design in aparenta neterminat, bazat pe celebrul tip de carton ondulat, saracia de elemente vizuale accentueaza ideea de reciclabil si sustenabil. Totul se bazeaza in acest caz pe simplitate si pe cuvinte. A fost suficient ca brandul sa spuna: „We love music, too”, tocmai pentru a inteleg subtil ca „We love nature, too.” Chic si concret, acest ambalaj isi merita cu mana pe inima titlul de ambalajul saptamanii acesteia.

Bonus:

Sennheiser nu a inchis robinetul cu idei creative si eco-friendly aici. Un concept de nisa il reprezinta un fel de ambalaj „struto-camila”, ce indeplineste si rolul de recipient pentru pastrarea produselor long-term. Ce se intampla mai exact? Ca orice brand inovativ si care nu conteneste sa-si surprinda fanii, Sennheiser a creat primul set de casti si turn-tables realizat din materiale biodegradabile precum: bioplastic, fibra de celuloza, pluta si pasla. Nu e de mirare ca si recipientul in care este vandut acest concept este tot biodegradabil, fiind realizat din lemn. In ciuda elementelor din care sunt realizate componentele, Sennheiser nu a scapat din vedere calitatea sunetului, dar si a recipientului ce protejeaza tot ansamblul. Ideea principala este de crea o punte intre traditia brandului, istoria sa si noile tendinte moderne atat din punct de vedere tehnologic, dar si din perspectiva nevoilor consumatorilor.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: