Pentru microbisti infocati


Incepem saptamana in forta si vorbim despre un subiect masculine, dinamic si pe gustul romanilor. Cuvinte si expresii ca „hai sa facem o miuta”, „stii braziliana?” sau tot felul de perle ale jucatorilor de football: „Dumnezeu nu a fost roman in seara asta”, „Fotbalul se joaca la prezent” sau „sa nu uitam ca balonul e rotund” sunt doar cateva exemple care atesta faptul ca footballul este un stil de viata, un job, o distractie, o iubire mai mare decat cea de mama pentru romani. Dar oare suporterii romani…sau ultrasii stiu ca unii designeri le inteleg placerile si le creeaza chiar ambalaje pe gustul lor „microbistic”?

Cafeaua fanilor adevarati

Cum fotbalul s-a nascut in tarana si a evoluat pana la batutul mingii pe maidanul asfaltat si conceptul Coffee Barca s-a nascut din aceste contexte. In designul acestui ambalaj arma secreta a reprezentat-o tehnica celebrului curent numit grafitti. Pe plaiuri spaniole, suporterii sunt mai artisti si nu mazgalesc doar lozinci mai mult sau mai putin „colorate”, ci chiar designuri in culorile ros-albastre si iconuri importante pentru filosofia „Barcei”. Printre valorile celebrei echipe din tara spaniolilor se numara si libertate.

Iata un punct comun intre filosofia graffiti-ului si filosofia uneia dintre cele mai bune echipe de football din lume. In grafica ambalajului regasim si tehnica „stamping-ului”, acea tehnica de aplicare a unor insemne pe diverse suporturi urbane (de la peretii cladirilor pana la panouri publicitare) realizate cu un spray si un sablon decupat in forma dorita. Iata un produs pe baza de cofeina, intr-un pet simplu, insa extrem de colorat si de plin de viata tocmai datorita linilor haotice realizate in stil graffiti. 4 fete cucuiete si talentate au creat acest concept de ambalaj si anume: Ksenia Stepanova, Irina Shoya, Tatyana Smirnova and Elena Bykova. Ambalajul apare in trei variante in functie de gradul de intensitate a gustului si a concetratiei de cofeina. Astfel, Messi este figura iconica care reprezinta gustul puternic al cafelei. Varianta medie este atribuita lui Pique, iar Puyol este cel care intruchipeaza aroma light. Daca stam sa ne gandim, alegerea fiecarui reprezentatnt pentru fiecare aroma este justificabila: Puyol este aparator, deci este mai putin agresiv in stilul de joc, asadar…este LIGHT; Pique fiind fundas, cu siguranta il vom regasi in partea mediana a terenului, asadar este bun pentru varianta MEDIUM a cafelei; iar Messi, cel mai puternic atacant din lume, cu siguranta are efectul unei cafele STRONG.

Identitate de brand unitara

Cu siguranta ca acest concept interesant avea nevoie de o identitate unitara si de o strategie de branding care sa se invarta in jurul unei singure idei: footballul s-a nascut in strada si are propria lui filosofie bazata pe libertate si victorie. Prin urmare si print-urile din statiile de metrou sau de autobuz au urmat aceeasi grafica ca cea a ambalajului, plansele fiind realizate manual cu ajutorul spray-urilor speciale pentru grafiti. Sloganul campaniei a fost in mod clar bazat pe emotie si pe atasamentul suporterului de Sportul Rege, „More than coffee” fiind acea explicatie ca acest brand iti ofera o experienta completa cu fotbalul si cu tot ceea ce inseamna el. Acest produs se regaseste in Cafeneaua Barcelonei, un loc ideal de intalnire si dezbatere pe teme microbistice, un loc in care fotbalul este mereu viu si arde la foc continuu. Produsul este ideal si pentru toate acele sports pubs in care fanaticii fotbalului traiesc la maxim fiecare faza a meciului si unde spiritul microbistic pulseaza non-stop. Singura mea urma de nedumerire se bazeaza pe ideea ca licoarea preferata a microbistilor este berea, dar poate ca si cafeaua ii energizeaza in felul ei.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: