Din ce in ce mai putine „ambalaje paria”


Sunt unele produse care sunt condamnate la a fi “imbracate” in cele mai rusinoase ambalaje. Cu siguranta, nici produsele respective nu sunt de pus alaturi de un obiect de arta sau de un Kant, dar chiar si asa nici nu trebuie sa le ingropi in adancurile cuibusorului tau de viata. As numi aceste produse – „produse paria”, ceva despre se crede ca ar trebui sa spui putine si sa le folosesti des, dar cu grija. In categoria asta ar intra hartia igienica, crema pentru hemoroizi, diverse medicamente pentru afectiuni rusinoase, desfundatoare de chiuvete si mai ales tampoanele sau absorbantele.

Ca sa fiu sincera, toate ambalajele de tampoane sau absorbante mi se par inestetice, deloc utile pentru a depozita continutul si din acest punct de vedere cred ca un ambalaj cu o grafica optimista ar face zilele femeilor mai optimiste. Sunt cam ciudat, dar nu ipocrit. Chiar deloc J. Noile tendinte in materie de design sunt cat se poate de minimale, dar pline de culoare si optimism la nivelul graficii. Este si normal: 1. Vrei ca ambalajul sa nu zica din prima ca ti-ai luat tampoane atunci cand ai ajuns la coada si asezi timid produsul pe banda. 2. Este femeie si iti plac culorile tari, floricelele si alte „fluturele” care sa iti aline nervii din zilele cu pricina. Pana aici cred ca isighturile din partea publicului feminin au fost intelese si aplicate cu succes pentru cateva dintre exemplele pe care o sa le ilustrez in acest post. Mai mult decat atat, cutia de carton, usor de deschis dar si ideala pentru depozitarea absorbatelor nu mai este doar apanajul tampoanelor. Din acest punct, fiecare designer care s-a intalnit cu provocarea de a crea un ambalaj pentru absorbante a cautat sa incarce grafica cu semnificatii care sa indulceasca imaginea produsului.

Designerul Heda Hokschirr a adus un plus de eleganta produselor Always, brand lider pe piata in prezent, insa cu puncte slabe la capitolul design si eficienta in ceea ce priveste ambalajele. Insightul principal a fost acela ca femeilor le este rusine sa se afiseze cu un pachet de absirbante atat in viata publica, cat si in cea intima. Patternul ales pentru acest concept este inspirat din designul bailor marocane, cu elemente extrem de elegante, geometrice, dar care creeaza o atmosfera placuta. Ceea ce pe mine ma surprinde este asemanarea invelisurilor individuale a tampoanelor cu pliculetele de zahar ades intalnite in cafenele, pub-uri si alte bodegi :D. Aici, nu stiu cum sa comentez si daca sa ma gandesc la o confuzie la nivel de categorie de produse.

Un alt concept inteligent este al marcii Tempo, care ofera un produs complex si de timpul one time use. Nu intru in detalii ce starnesc fie nedumerirea cititorilor, fie roseata din obrajii cititoarelor, dar pe parcursul celor 5 zile „magice” sunt utilizate tipuri diferite de tampoane/absorbante. Prin urmare pachetul Tempo vine cu cate 3 bucati pentru fiecare stadiu, fapt ilustrat si de ambalajul impartit pe sectiuni si care iti indica ce tip este potrivit fiecarei zile. Educativ si util, as zice, insa o nota mica o acord alegerii cromatice mult prea sobre.

Cat despre alte exemple va invit sa urmariti slideshow-ul de mai jos 🙂

Această prezentare necesită JavaScript.

2 gânduri despre „Din ce in ce mai putine „ambalaje paria”

  1. apiqadesign spune:

    bun articolul 🙂 chiar ar trebui să se acorde mai multă atenție ambalajelor acestui tip de produse, e bine când un produs atrage prin calitate, dar dacă mai e și expus frumos te cucerește 🙂

  2. Multumes si ma bucur ca articolul ti-a atras atentia, mai ales ca nu suntem obisnuiti sa se vorbeasca despre astfel de categorii de produse. Ceea ce este imbucurator e faptul ca in sfarsit si designerii au inteles ca ambalajul este o carte de vizita pentru produs 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: