Legumele – noile snacks-uri


Nu prea suntem obisnuiti sa vedem legumele suffocate in ambalaje de plastic sau de carton. Da, asta pentru ca e ceva nenatural la mijloc, iar prospetimea devine artificial. Pe piata romaneasca vor trece destui ani pana cand ne vom indura sa consumam salata la punga, iar nu direct de pe taraba taranului bun si cinstit (in esenta macar). Este vorba de mentalitate si de cultura, o cultura ce din punctual acesta de vedere este cat se poate de normala, avand in vedere ca nu poti pastra o leguma proaspata mai mult de cateva zile in conditii optime. Cu toate acestea, gratie sau din cauza stiintei multe legume pot sa-si prelungeasca „tineretea proaspata” cateva saptamani, iar ambalajul poate contribui major la acest lucru.

Pe piata occidentala astfel de produse au capatat alte conotatii si intrebuintari, in incercarea nutritionistilor de a vinde de exemplu morcovi in pungi de snacksuri tocmai pentru a incuraja un stil de viata sanatos. Baby Carrots este un astfel de exemplu, fiind un concept sanatos prezentat intr-un mod jucaus. Este binecunoscut insghtul conform caruia copii ar prefera o punga de mare de chipsuri in locul unei legaturi de morcovi. Ce-i drept si papilele mele gustative ar rezona mai mult in fata unei bombe calorice, evitand astfel rontaiala fada a unor radacinoase. Cu toate acestea, pentru publicul prea-tanar bucatele mici de morcovi adunate frumos intr-o punga fosgaitoare de pe acre se zgaieste la tine un „iepuras true” nu te lasa nepasator. Acest produs face parte dintr-o campanie de incurajare a consumului de alimente sanatoase si este testat in tonomatele de gustari din scoli si liceele din SUA. Parca in acest caz, nu continutul face legea, ci invelisul atat de asemanator cu produsele de tip Chio Chips sau Doritos, marci extrem de apreciate de catre copii si adolecenti.

Mai observ ca astfel de produse au nevoie de o imagine prietenoasa, chiar trendy pentru a fi alese de catre consumatorii obisnuiti cu mancarea destul de grea si nesanatoasa. Se poate spune ca alimentele sanatoase nu isi mai creeaza o identitate vizuala bazata pe promovarea unui verde tern si a afisarii unor imagini edenice cu lanuri si campuri de recolte. Designul este adesea inspirat din gama produselor de tip snacks tocmai pentru a putea concura cu niste preferinte deja destul de adanc inradacinate in gusturile consumatorilor. Este un aspect interesant, un hibrid de idei intre ceea ce se presupune a fi sanatos, dar si gustos si un produs greu de vandut, daca nu are in spate o strategie pe obiective bazate pe schimbarea comportamentului si atitudinii.

Este interesant ca o simpla punga de plastic poate prinde viata cu ajutorul unor ilustratii vii, colorate si jucause. Steve’s Leaves este un concept de tip pin-up, care la nivel de ambalaj te atrage, te face sa zambesti in fata raftului magazinului si care nu se uita usor. Apreciez in acest caz cantitatiile mici comercializate, altfel as fi tras un semnal de alarma cu privire la sistemul de deschidere/inchidere care nu respecta deloc dorinta de a pastra cat mai mult prospetimea produsului.

Pentru alte concepte care va fac cu ochiul urmariti slideshow-ul de mai jos.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: