Toti suntem fani ai topurilor…fie ca ne regasim in ele, fie ca doar suntem fanatici si avem preferatii nostri. Una peste alta, e ceva orgoliu in toata treaba asta, ceva spicy si te determina sa fii mai bun. Se spune ca e un defect, dar si o caracteristica a oamenilor de a ierarhiza si de a categorisi orice.

M-am gandit adesea, de ce unii au baut mai mult din pocalul cu creativitate, iar altii n-au putut sa soarba nici picaturile ce cadeau in afara lui. Am selectat 6 dintre cele mai iscusite agentii in ale designului de ambalaje din lume si le-am oferit cate un loc in clasamentul meu personal.

  1. Kian – Innovations need emotions (Rusia)

Nimic mai adevarat de atat: ambalajul trebuie sa prinda viata, produsul trebuie sa respire prin porii ambalajului. Acel recipient este cel care creeaza chimia si relatia cu consumatorul…de aici totul depinde aceste doua elemente. Consumatorul va vrea „a one night stand” cu acel brand sau „a life time engagement”?

Ceea ce plaseaza aceasta agentie in topul preferintelor mele este faptul ca este cireasa de pe tort a industriei de design de ambalaje din Rusia si doi faptul ca debordeaza de concepte smart, desprinse direct din simplitatea emotiilor pe care le traim zilnic.

Clienti importanti: Nestle, Heinz, WWF, Soy Mammelle, Beerka

Premii: Pentawards, Epica Awards, Reddot Design Award, membra a PDA.

Website: www.kian.ru

Concepte de top:

 2. MW Luxury Packaging (UK)

Una dintre putinele agentii de branding si concept de ambalaj axate pe o nisa extrem de sofisticata: bauturi de lux. Trebuie sa recunosc, echipa este formata din cei mai rafinati si priceputi designeri in materie de concept de sticle de lux si de seturi pentru cele mai scumpe marci de licori alcoolice. Excelenta lor vine tocmai din faptul ca stiu sa faca un singur lucru si bine, iar toata misiunea lor se axeaza pe promovarea luxului la cel mai inalt rang.

Clienti importanti: Smirnoff, Baileys, Bacardi, Imperia, Johnny Walker.

Website: www.luxurypackaging.co.uk

Concepte de top:

 3. Ampro Design (Romania)

Nu o sa incep cu o fraza de tipul: „Surprinzator, avem o agentie care aduce anual cate un premiu important la nivel international in domeniul designului si conceptului de ambalaj…”. Nu, nici nu ma asteptam altfel de la singura agentie de design de ambalaje din Romania care isi umple tolba cu 15 premii internationale din 2008 si pana in prezent. Lor, creativitatea nu le mai conteneste. Stilul modern, striking si axat pe scoaterea in evidenta a calitatiilor produsului a fost reteta ideala pentru a multumi atat clientul, cat si specialistii in design de ambalaj. Cu cel mai mare portofoliu de concepte de ambalaj pe segmentul de dulcegarii reci, adica inghetate, dar avand in portofoliu si unica sticla cu doua gaturi, bronzul li se asorteaza si le confera cea de-a treia pozitie in topul preferintelor mele.

Clienti importanti: Sushi Mania, Amicii, Gerocosen, Elion, Bam Boo.

Premii: American Design Awards, Pentawards, Identity Best of the Best, membra a PDA.

Website: www.ampro.ro

Concepte de top:



 4. Nine (Suedia)

Nu este vorba despre viziunea extraordinara a unei agentii care sa ma lase masca, insa un lucru ii distinge: simplitatea. Nine este un fel de IKEA, dar in domeniul brandingului si indetitatii. Tind sa cred ca suedezii sunt un popor dintr-o bucata, cu idei simple, liniare, dar extrem de usor de adaptat pe orice tip de piata. Priceperea celor de la Nine a culminat cu brandul Ramlosa, o sticla precum o picatura de apa perfect conturata din punct de vedere geometric. Aceasta agentie ocupa locul de langa podium tocmai pentru ca isi respecta vziunea si are un portofoliu in proportie de 90% compus din clienti locali.

Clienti importanti: Ramlosa, Frigs, Festis, d-Jay, Nycomed

Premii: Pentawards, Reddot Design Award

Website: www.nine.se

Concepte de top:

5. Design Bridge (Worldwide)

Ce mi-a placut prima data cand am descoperit aceasta agentie a fost logo-ul lor simplu, o asa zisa mica muscatura curbata din numele lor. Mai apoi mi-am adus aminte ca ei sunt cei care l-au creat pe Mr. Lee, unul dintre cele mai celebre personaje ce se afiseaza zambitor in lumea ambalajelor. Cu birouri in peste 40 de tari, Design Bridge este o pepiniera pentru tinerii designeri din intreaga lume, ce beneficiaza chiar si de concursuri anuale de Student Packaging Concept. Porotfoliul este variat, iar stilul de lucru extrem de aerisit si de axat pe nevoile consumatorului.

Clienti importanti: Dulux, Nescafe, Purina, Tuborg, UEFA, Tiger Beer, KFC, Lipton, Jameeson Whiskey.

Premii: Pentawards, Design Effectivness Awards, Spirits International Prestige Awards

Website: www.designbridge.com

Concepte de top:

 6. Identica (UK)

O agentie cuminte si alteori destul de puerila si rebela in design. Cu clienti classy pana la newcomers, Identica ofera stralucire si personalitate brandurilor pe care le creeaza si recreeaza. Din mintile creative ale echipei Identica au iesit branduri iconice, dar care inca reflecta mult influenta clientilor si mai putin libertatea de a te exprima si la nivel senzorial.

Clienti importanti: Johnnie Walker, Carlsberg Baltika, Captain Morgan, Cinema City, Nike

Website: www.identica.co.uk

Concepte de top:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: