Origami – tehnica ambalajelor rafinate


Daca tot e saptamana japoneza pe blogul www.despreambalaje.wordpress.com, m-am gandit ca un alt subiect interesant ar fi sa aflati cate ceva despre tehnica origami, dar si despre cat de eleganta sau originala ar fi utilizarea ei in designul ambalajelor pentru game diferite de produse.

Incep printr-un design inspirat, elegant si extrem de util pentru iubitorii de popcorn atent pregatit la microunde. Aceasta este o sugestie a inistitului de Design Lahti, din Finlanda. Adesea ne ardem degetele de la aburii care ies brusc din punga in care s-a rumenit si a inflorit popcornul, dar aceasta se pare ca e o amintire devreme ce ambalajul acesta permite accesul treptat si usor la continut.

Un ambalaj care este produsul „imblanzirii hartiei” este totusi adesea asociat si un produs care denota un rafinament inalt. Merigue este un brand de produse de patiserie cu retete sofisticate frantuzesti. O parte dintre fursecurile ambalate individual se prezinta intr-o forma delicata de floare realizata din ambalaje.

Si brandul numarul 1 de chipsuri si snacksuri din SUA, Doritos, a venit cu o propunere disruptiva introducand pe piata un ambalaj din carton cu motive rombice, tocmai pentru a se diferentia de concurentii sai.

Bineinteles ca si pe taram japonez, origamiul a fost o tehnica luata in seama pentru designul ambalajelor. Utai Cha este un ceai traditional, ce este impaturit printr-o tehnica speciala utilizata in designul kimonourilor. Aceste ambalaje ofera o nota traditionala si nationala produselor, devenind ambasadoare ale culturii si societatii japoneze.

Si pentru bijuterii, ambalajele in stil origami pot fi o alternativa eleganta si creativa. Un astfel de recipient va fi pastrat mai mult timp promovand identitatea brandului, dar si protejand bijuteria.

Totusi, conceptul care m-a cucerit definitiv vine din partea WWF, unul dintre ONG-urile internationale care m-a cucerit prin creativitate, implicare si solutii ingenioase. In colaborare cu Magdalena Czarnecki, a aparut ideea numita This is Origami. Practic tu cumperi un ambalaj pe care mai apoi il transformi intr-un model de origami. Indicatiile modelului se regasesc pe partea interioara a ambalajului. Fondurile stranse din vanzarea acestor obiecte sunt directionate catre WWF.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: