Ramune – un fel de Cico al Japoniei


Ramune este un fel de Cico al Japoniei. Ca sa intelegeti mai bine ce am vrut sa zic, este vorba despre o bautura carbo-gazoasa locala extreme de cumparata. Cu toate acestea, ceea ce o scoate in evidenta pe o piata de produse tripla fata de cea din Romania este forma sticlei.

Trebuie mentionat ca piata japoneza este suprasaturata de produse locale, unele dintre destul de inutile (asta daca ma gandesc la mentonase cu tot felul de arome ambalaje si vandute individual) si mai mult decat atat nu are o strategie de sustenabilitate, dat fiind gradul mare de materiale de ambalaje utilizate anual (474,686 tone de ambalaje). Este o industrie extrem de dezvoltata, cu concepte SF, dar ingenioase insa si cu multe exemple de proaste practici in ale designului. Nu stiu cum vedeti voi lumea lor, insa este un amestec ciudat de copilarisme, ingeniozitate, kitsch si mult roz. Revenind totusi la subiectul nostru principal, Ramune este un exemplu de design potrivit ingeniozitatii japonezilor si care iese din marea de produse cu ambalaje isterice si mult prea colorate.

Designul sticlei urmeaza tipologia Codd-neck, inventata in 1872 de Hiram Codd special pentru bauturile carbo-gazoase. Gatul sticlei este generos de gros si de lat, fiind protejat in interior de o garnitura de cauciuc care impiedica bulele sa iasa. Este o inventie care ne-a oferit bauturi mereu proaspete si nefasaite. Totusi, multi consumatori au intampinat dificultati in a bea Ramune, insa totul este o chestie de obisnuinta, pe cand altii au intampinat dificultati chiar in a deschide sticla, desi eticheta listeaza 6 pasi de baza pentru o deschidere si o utilizare buna. Ambalajul de tip Codd-neck desi are avantajele sale, te supune diverselor provocari. In interiorul sticlei exista o bila de marmura care ar trebui sa faciliteze curgerea lichidului, dar care obtureaza gatul sticlei in cazul in care nu ai gasit unghiul perfect pentru a bea. Acesta este un concept deloc user friendly din punct de vedere practic, ci mai degraba un ambalaj care iese in evidenta la punctul de vanzare si care creeaza comunitati loiale in jurul brandului.

Exista si varianta la PET sau la cutie, dar produsul imbuteliat in sticla este cel traditional, desemnat de catre japonezi ca fiind un simbol al verii, fiind consumat in noptile de vara cand au loc diverse festivaluri. Brandul a dezvoltat si un sistem de reciclare simplu plasat chiar in locurile de vanzare, acesta fiind un punct in plus pentru imaginea marcii, dar si o tactica de reducere a costurilor de productie, avand in vedere designul deosebit, dar si mai dificil de realizat. Ca element de recunoastere si distinctie, gatul sticlei este adesea asemanat cu un profil de extrateterestru ceea ce atrage atentia si uimirea copiilor. Cuvantul Ramune reprezinta un fel de limonada locala, iar aroam principala a produsului este cea de lamaie verde proaspata.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: