Cum vin ambalate bucuriile dedicate chitaristilor?


 

Cred ca este o placere, ca designer sa ai parte de o munca care sa imbine utilul cu placutul atunci cand si apreciezi muzica rock de calitate, dar si designul conceptual. Curiozitatea mea exagerata se indreapta actre aproape orice categorie de produse atunci cand vreau sa descopar idei de design de ambalaje deosebite. Cum nu demult admiram chitarile si alte componente auxilare din magazinul GuitarShop , am fost extrem de entuziasmata si am topait intr-un picior cand am gasit niste designuri pe care nu le-as fi putut ghici nici intr-o mie de ani pe rafturile acestui magazin. Pana si in lumea muzicala personajele frumos ilustrate iti zambesc sau iti transmit un mesaj de tipul „doar prietenii stiu de ce”, nu doar pe nisa produselor pentru copii si asa mai departe. De la benzi desenate infasurate pe cutii de efecte pentru chitari pana la ilustratii zu iz vintage, aceste rpoduse, recte aceste ambalaje aveau povestea lor. Mi-am zis ca intr-o zi o sa fac un shooting in magazin, dar pana atunci am descoperit cateva dintre conceptele mele preferate pe site-urile de specialitate.

Si personajele negative au muzica lor

Dr. No Effect inaugureaza lista acestor concepte, cu un stil vintage care merge in ton cu caracteristicile efectului pe care acest gadget muzical le are. Combinatia de Typo cu ilustratia vectoriala imi aduce aminte de printurile vechi pe vremea cand nu erau trantite doar niset poze si un text banal pe afisele publicitare. Imaginea unui art-director de acum 50-60 de ani, construind un print pe un chevalet este priceless pentru mine. Ceea ce este si mai laudabil in cazul acestui design este faptul ca el a inceput direct in stil old-school, cu un HB si o hartie, iar mai apoi a fost customizat cu ajutorul lui Mighty Illustrator. Produsul se prezinta in sase variante cu designuri care sa vorbeasca despre efectul pedalei. De exemplu, Heavy Distortion are o infatisare distuld e hot si entuzista, combinatia cromatica complementara ducand cu gandul la acel vuiet lung al distorsului si nici efectul de Fuzz nu se lasa mai prejos, determinand vizual reprezentarea sunetului care te zgarie si iti ridica parul in cap :D. Conceptul este realizat de BoomArtWork, Olanda.

Benzi desenate in ritm de chitara

Way Huge Effects este un produs pe atat de util chitaristilor, pe atata de nastrusnic. Efectele pentru pedalele ce insotesc chitarile electrice au fiecare o poveste, o personalitate, ceva care te face sa ridici sprancenele. Fiecare tip de cutie in care sta (inca) cuminte o pedala este inafusurata intr-o poveste redata in creion, forme si exclamari grafice :). Ma bucur sa vad inca un concept de ambalaj realizat inhouse chiar de catre cei de la Dunlop, renumit brand in lumea bucuriilor pentru chitaristi. Scopul acestui concept nastrusnic a fost de a reda atmosfera din 1976, atunci cand apareau primele prototipuri de pedale Dunlop, realizate pe atunci intr-o atmosfera americana de garaj. Este un ambalaj ironic care vorbeste despre extravagantele anilor ’70 si care se pare ca sunt mai usor de privit cu detasare si amuzament in anii 2000 si ceva 😛

Dress code: classical

Inchei cu un ultim ambalaj asupra caruia mi-au staruit pupilele si genele in magazinul Guitar Shop. Stilat, vintage, cu tonuri de sepia, numai bun pentru niste corzi de chitara dedicate chitarilor clasice. Imi amintesc de Festivalul de Chitara Clasica de la Sinaia, un fel de eveniment numai pentru „prietenii stiu de ce”, unde copii minune scoteau cele mai elaborate si indelung digerate acorduri de chitara. Tricoul cu Metallica nu se potrivea cu o chitara clasica, ci numai costumul clasic de pension si o freza cat se poate de calculata din foarfeca. Cam la asta m-am gandit cand am vazut cutia aceasta de corzi de chitara si am zis…da, domne, se potriveste! Rimeaza!

Va urma ! 😛

 

Lasă un răspuns

