Despre ambalajul care reduce frustrarea


 

Gratie bunului meu amic, Alex, am aflat si eu ca prin minune despre asa numitul tip de ambalaj „frustration free”, o inventie a Amazon, alaturi de alte idei mai mult sau mai putin bune de care au dat dovada de-a lungul timpului. Pe langa faptul ca un astfel de ambalaj iti sustine identitatea de brand si este imediat asociat cu acesta, un avantaj aparent ar fi sustenabilitatea acestuia.

Atunci cand Amazon a creat acest tip de avantaj a urmarit urmatoarele obiective:

–          Sa fie prietenos cu consumatorul – adica sa nu isi rupa degetele sau beregata incercand sa deschida cutia

–          Sa protejeze produsul la un nivel avansat – adica, sa ti-l infoleasca bine astfel incat sa nu aiba nicio sansa de scapare

–          Sa reduca cantitatea de material utilizat pentru realizarea ambalajelor – adica, sa fie cat se poate de minimal si sa numai „pape” din resursele financiare ale concernului

Spus si facut, insa cu timpul specialistii si non-specialistii au inceput sa-si dea cu parerea si sa observe mai mult sau mai putin obiectiv cum isi indeplineste acest ambalaj obiectivele. Este de mentionat mai intai faptul ca in paralel au fost pastrate si ambalajele precedente lasand optiunea atat retailerului cat si cumparatorului sa aleaga tipul de ambalaj convenabil din punctul sau de vedere. Si cum ar fi trebuit sa mai piperez un pic articolul si cu ceva aspecte istorice si de can can va mai spun ca aceasta ideea ar fi pornit chiar de la feedbackul primit din partea unei „bunicute high-tech”, foarte addicted in ceea ce priveste cumparaturile prin platforma amazon, dar care nu indraznea sa deschida ambalajele ce ii contineau produsele din motiv de nestiinta. Astfel, aceasta bunicuta trebuia sa astepte ceva timp pana cand nepotul sau se indura si o vizita, ajutand-o sa deschida cutiile in care veneau produsele mult dorite.

Dar sa trecem la lucruri mai clare, zic: in primul rand, Amazon nu creeaza un ambalaj unic pentru fiecare produs in parte. Sunt cateva dimensiuni standard atribuite diferitelor categorii de produse. Insa ce te faci atunci cand te trezesti cu o cutie de 15×15 cm in care ai doar un card de 1×1 cm? Unde mai e treaba inteligenta si cum mai suntem sustenabili? Da, intr-adevar….nici resursele financiare ale Amazon nu sunt depozitate intr-un sac fara fund, insa parca se cam altereaza conceptul.

Ceea ce gasesc cu adevarat un pas inainte este faptul ca ambalajul de tip frustration free nu mai presupune includerea pachetului livrat intr-un nou ambalaj destinat transportului. Mai mult decat atat, materialul din care este realizat este reciclabil 100%, fapt ce a ajutat la diminuarea imaginii negative pe care Amazon o avea din punct de vedere al impactului asupra mediului. E de la sine inteles ca o companie care livreaza anual peste 12 milioane de produse afecteaza mediul prin cresterea amprentei de carbon de care sunt responsabile mijloacele de transport utilizate. Astfel, recurgerea la un astfel de ambalaj arata ca Amazon este un brand interesat de prezervarea mediului si de diminuarea impactului pe care il are asupra mediului…pana la urma…macar din motive comerciale sa fie etici, daca nu altfel :).

In incheiere, as vrea sa semnalez totusi faptul ca prea ni se da mura in gura in ultima vreme…si prea avem parte de ambalaje create pentru „prosti”…scuzati expresia. Asta ar putea fi moartea intuitiei noastre 😀

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: