Energie in combinatii creative


Pe langa iubire, optimism, creativitate si zahar, mai sunt si alte chestii micute si pragmatice care ma tin plina de energie. Este vorba despre cafeaua cu lapte + alte arome care imi umezesc buzele. Imi place sa sorb picuri de dinamism din recipiente care imi spun o poveste, care sa mi se muleze bine in palme si care sa imi transmita acel mesaj pe care numai cafeaua il poarta: Trezeste-te la viata!

Imi plac paharele de cafea pe baza de carton sau alte derivate celuloide. Cel mai mult apreciez conceptele integrate, ca de exemplu cel de mai jos:

Este un concept fin, elegant, tineresc si incarcat cu emotie. Stim cu totii cum e sa fii somnoros dimineata si cat de bine este sa te trezeasca o aroma energizanta. De ce i-am spus concept integrat? Prima data, orientarea spre publicul feminin a inspirat designul, dar nu il exclude nici pe cel masculin. Mai mult decat atat, pachetul de trei pahare de cafea il face pe consumatoare sa imparta placerea de a gusta o cafea buna dimineata, impreuna cu colegele sau prietenele. Chipul unei fete usor ravasite, cu ochii inchisi, adormita, dar care se invioreaza de indata ce aroma cafelei este dezvaluita da o nota artistica si beletristica ambalajului. Da, este o poveste in imagini, pe care o poti citi usor cu ajutorul simbolurilor expuse pe toata suprafata acestuia. Mai mult decat atat, forma stransa a ambalajului arata precum o eleganta geanta pe care o poti purta cu eleganta spre birou.

Pe mai departe, desi vorbim de pahare pentru cafea To – go, n-as fi vrut sa ma refer foarte mult la Starbucks, desi este un brand care se reinventeaza constant. Cu toate acestea am descoperit un concept care iese putin din rigorile si valorile deja excesiv-promovate ale acestei marci. Este vorba de 15 Avenue, regasit adesea in francizele Starbucks de cartier. Look-ul urban si minimal, exprima in mod clar ideea de rapiditate in servirea cafelei si consumul acesteia pe strada. Desi Starbucks se bazeaza in principal pe crearea unui marketing ambiental extrem de ospitalier, aproape de cel de „acasa” in interiorul cafenelor sale, acest concept se adreseaza doar celor grabiti care nu petrec mai mult de 2 minute in fata tejghelei si care au o viata mereu „on the run”.

Waldo Pancake este un designer renumit pentru ideile sale sarcastice si pentru libertatea de care se bucura in relatia cu diferite branduri pentru care a devenit tata/creator. Puccino Coffee este unul dintre ele, iar spiritul inovator si indraznet al lui Pancake se pare ca nu a ramas neobservat. Combinatia este castigatoare: mesaje hazlii si culori tari. O idee simpla, dar care nu transforma paharele Puccino in opere de arta. Cele mai multe dintre mesajele afisate pun accentul pe calitati fizice ale ambalajului, dar care in mod sarcastic nu sunt aplicabile. Iata cateva exemple:

Carribou Coffee mizeaza pe puterea minimalului din zilele noastre. Designul ambalajului s-a schimbat odata cu nevoia de a avea un logo mult mai simplu si abstract. Carribou inseamna Ren (simbol al Alaskai, loc din care isi trage radacinile brandul). Conceptul este extrem de optimist, fiind bazat pe mesaje motivationale precum: ofera restul tau unei cauze sociale, canta tare, petrece mai mult timp cu copii tai, pentru ca maine vor fi cu o zi mai batrani. Combinatia croamatica pastelata este un deliciu pentru gusturile mele. Este un ambalaj pe care l-as citi cap-coada la inceputul zilei, astfel incat sa-mi mearga bine si sa devin mai buna, in timp ce-mi sorb linistita cafeaua cu lapte. Aceasta este o idee Brand New.

Pentru incheiere am pastrat cireasa de pe tort sau crema cremelor de pe capuccinno. Sussner Design Company, agentie axata pe identitate vizuala si branding, trimite anual partenerilor sai o ceasca de cafea cu un design creativ. Ultima ideea a fost reprezentata de o ceasca de cafea din portelan cu aspectul unui pahar de hartie pentru cafea to-go, insotita in pachetul sau de o doza de cafea instant. Unul dintre obiectivele unui astfel de gest este de a pastra o relatie stransa si amabila cu partenerii, dar si de a promova noul site lansat in acest an. Totul vine in singuranta intr-o cutie de carton ce protejeaza cana si bonusurile atasate.

Pentru alte concepte care iti ridica o spranceana, vezi slideshowul de mai jos. Daca vrei sa-ti spui parerea despre vreunul dintre ele nu ezita sa lasi un comentariu. Enjoy!

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: