Spre Praga inainte…halbe, shoturi si ciocolate


Maine plec pe taramuri unde berea curge rauri, prajiturile se inghesuie cochete in galantarele patiseriilor, iar cladirile iti vorbesc despre istoria si povestile orasului…da, plec la Praga, orasul de poveste, cu alei romantice si viata de zi si de noapte absolut fulminanta. Asadar, inainte de a pleca, inainte de averifica daca am sosete flausate (se anunta ceva furtuni si ploi), pelerina, aspirina si biletul de avion, alaturi de buletin, pe care ar trebui sa mi-l lege mama de mansete asa cum numai manusile se mai prind de hainutele copiilor de 3 ani, am verificat ce branduri cu ambalaje creative ar trebui sa intalnesc pe acolo. In afara de Canned Air from Prague, despre care am mai insirat ceva cuvinte pe acest blog, in primul rand voi fi foarte atenta la sticlele si cutiile de bere. Iata mai jos, „my top 4 wanna meet beer packaging”.

1. Primator Pale Ale (eu am vazut doar Primator standard la 100 de beri)

2. Kozel

3. Gambrinus

4. Krusovice

Ce imi place foarte mult la designul acestor etichete pentru sticle de bere este caracterul clasic, specific in urma cu cateva secole…este de la sine inteles o astfel de abordare deoarece vorbim de beri cu traditie.

Insa ce mi-a atras atentia si mai mult, decat berariile primitoare si incapatoare, este traditia absinthului in aceasta tara. Nu doar ca in Praga exista un Muzeu al Absinthului, dar si numeroase magazine denumite Absintherii, de unde poti procura diverse produse si preparate pe baza de absinth. Hmmm…abia astept sa degust o inghetata verde, rece si ametitor de buna cu aroma de absinth…cred ca o sa iau foc, ceea ce nu este tocmai tipic decat unei inghetate cu absinth.

Absinthul, in Cehia, este o bautura de lux totusi, iar sticlele in care se unduieste verzuliu-albastrul lichid, sunt mai cochete si mai de impact chiar decat sticlutele de parfum frantuzesti. Iata cateva exemple care m-au impresionat si pe care am sa le caut cu ochii mei iscoditori prin magazinele de profil din Praga:

Cat despre ciocolata, vin cu mai multe concepte dupa weekend-ul cehesc…dar va asigur ca acolo voi degusta o Margot 😀

Lasă un răspuns

