Ambalajele pentru lenjeria intima – subiect tabu


V-ati intrebat vreodata cum se simte un cumparator de chiloti? Cam greu sa nu ne putem reprezenta acest lucru avand in vedere ca mai devreme sau mai tarziu cu totii avem nevoie de chiloti. Focus grupurile si alte sondaje de opinie au reflectat faptul ca in subconstientul nostru suntem inca stanjeniti in momentul in care punem pe banda de cumparaturi un pachet de chiloti (ca sa nu mai spun ca la noi chilotii se cumpara in vazul lumii, fara macar a fi oferiti intr-un ambalaj). Mai mult decat atat, daca esti o diva de 90-60-90 iti va fi aproape imposibil sa cumperi o pereche de chiloti normali (sau de „baba” asa cum mai sunt porecliti intr-un mod…sa-i spunem copilaresc) fara sa te deghizezi. Si atunci vin si va intreb: nu mai bine sa se gandeasca comerciantul si la psihicul fragil al cumparatorului? Brandurile mari isi permit, atata timp cat si consumatorul este dispus sa plateasca pentru ambalajul produsului.

Depend Undewear a venit cu o solutia simpla, dar buna in sinea ei. Nu a scos in evidenta faptul ca in acel pachet se afla chiloti. L-a facut pe consumator sa ajunga la raft atras de culorile puternice si designul feminin pentru ca mai apoi sa-i vorbeasca despre ce este vorba prin intermediul ambalajului. Daca in cazul altor produse, ambalajul trebuie sa scoata in evidenta despre ce se afla inauntrul sau, aici lucrurile stau un pic invers si repet…tocmai pentru a pastra demnitatea consumatorului…care ce face si el saracul? Isi cumpara niste amarati de chiloti. Sensibila lumea asta, nu stiu ce sa zic…dar sondajele de opinie vorbesc de la sine.

Sunt insa si alte exemple care incearca in schimb sa exceleze in creativitate si sa scoata acest produs din sabloanele clasice si plictisitoare a unor pachete de plastic transparente cu capse ce se strica dupa doua clipsuri. Oamenii sunt mai exhibitionisti decat in trecut totusi si mai ales la varste fragede doresc sa epateze, chiar si dub fuste sau pantaloni. Acum sunt la maer cautare chilotii cu veverite din razboiul stelelor, mesajele desucheate imprimate pe „budigai” si asa mai departe. O astfel de pereche de chiloti are mai mult un rol de a indeplini nevoia de recunoastere a personalitatii „interesante” de catre ceilalti. In mod cert vor costa mai mult, vor fi ideali pentru un cadou mai personal si prin urmare merita un ambalaj mai rasarit, mai creativ, mai cu „zvac”. Este vorba despre un produs pentru un scop simplu, dar care nu se poate prezenta oricum in fata consumatorului.

Insa conceptul care m-a gadilat cel mai tare a fost Mirey Underwear, un brand rusesc. Ideea de a crea un ambalaj cu forme feminine si cu inserturi transparente pentru a lasa sa se vada forma si imprimeul lenjeriei a venit pur si simplu din dorinta marcii de a arata cumparatorilor rusi ca si brandurile locale sunt bune in detrimentul celor straine. Plus, ca segmentul feminin are preferinte mult mai variate decat cel masculin si prin urmare, ambalajul a putut vorbi de la sine despre modelul chilotilor si despre tipul de personalitate asociat fiecarui model (boxeri=hipster :)). Mirey este un brand fresh, cu personalitate, care iese din canoane si care vorbeste de la sine.

De partea cealalata a baricadei, adica in curtea masculilor, regasesc un brand  care are grija de partile fragile ale corpului masculin: Basiscs 029. Conceptul sugereaza forma unui ou, iar prin acest ou se poate intrezari imprimeul „budigailor”. Este un amabalaj cu incarcatura simbolistica crescuta si din nou creativ si premium. Ambalajul nu urmeaza forma conventionala a unei cutii patrate sau dreptunghiulare in care sunt indesate 3 perechi de chiloti. Conceptul creat de agentia indiana Happy Creative Services a fost vandut in 600 de bucati doar in primele 3 zile de la lansare. Este un ambalaj care vorbeste despre grija fata de consumator intr-un mod hazliu si creativ.

Aceastea fiind spuse, este bine sa nu uitam ca orice produs de pe piata trebuie sa aiba o identitate curata si originala. Ambalajul o poate face atat la nivel tehnic, cat si la nivel estetic.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: