Cum se promoveaza cauzele sociale pe ambalajele celebrelor marci de produse?


Traim intr-o lume in care societatea civila are mult mai incredere in organizatiile non-guvernamentale si in cauzele pe care acestea le sustin, decat in sectorul privat si guvernamental. De ce? Acestea sunt mult mai transparente, au curajul de a stimula masele de oameni sa se alature unor cauze sociale cu efecte ingrijoratoare. Fie ca vorbim despre reducerea foametei in lume sau despre prezervarea mediului, puterea de convingere a publicurilor este mult mai mare astazi, decat in trecut. Companiile doresc sa fie din ce in ce mai aproape de stakeholderii lor si sa aiba o imagine responsabila din punct de vedere social. Pe aceasta cale, companiile isi asociaza marcile din portofoliu cu diferite cauze sociale cu scopul de a fi mai transparente, de a avea o imagine curata si de a isi creste, bineinteles, profitul. Acesta este un aspect important atat pentru sectorul privat, cat si pentru cel non-guvernamental.

Ambalajul – instrument de comunicare in campaniile de responsabilitate sociala a companiilor

La nivel global, renumite ONG-uri s-au asociat cu branduri comercializate in intreaga lume pentru a putea aduce in atentia publicurilor tinta aspecte si cauze sociale de actualitate. Unul dintre cele mai creative si interesante concepte il reprezinta colaborarea dintre WWF si arhi-cunoscutul brand Coca-Cola. Bineinteles, Coca-Cola nu mai are nevoie de reclama, nu mai surprinde prin campaniile traditionale, asadar alaturare cu o cauza sociala ii ofera un suflu nou in ceea ce priveste imaginea de brand. Colaborarea dintre cele doua parti are pe de-o parte o componenta de fund-raising, dar si una de atragerea a atentiei asupra problemelor de mediu din habitatul ursilor polari.

Coca-Cola militeaza pentru prezervarea mediului in care traiesc ursii polari

In primul rand, Coca-Cola schimba culoarea cutiei de suc din rosu in alb, tocmai pentru a ilustra faptul ca habitatul ursilor trebuie mentinut, iar incalzirea globala este o amenintare pentru aceasta specie nobila (asa cum o denumesc managerii campaniei). Designul minimal aduce in atentie doua iconuri adanc inradacinate in mintea consumatorilor: Sigla Coca-Cola si ilustratii ale ursilor polari deja iconici pentru campaniile de Craciun ale brandului. Mesajul campaniei este simplu si vizibil pe suprafata cutiei: Ambalajul Coca-Cola devine alb pentru a ajuta protejarea ursilor polari. Componenta de fund-raising este din nou simplu, dar eficient subliniata: Doneaza 1$ pentru a ajuta ursii polari. Acesta este printre putinele ambalaje pe care apare indemnul de a dona o suma de bani pentru o cauza sociala. Un pas unic si iata cum reuseste ambalajul sa devina mai mult decat un simplu intrument de protejare si de comunicare a identitatii de brand. Este vorba astfel de un evoluat instrument de comunicare ce ajunge direct in mainile consumatorului si care poate converti simplul proces de cumparare intr-unul de schimbare a atitudinii si comportamentului consumatorului. Mai mult decat atat, ambalajul este un instrument ce ajuta consumatorul si compania sa fie antrenati intr-un parteneriat de lunga durata. Acest proiect s-a extins si la nivelul celorlalte produse din portofoliul Coca-Cola, creand produse noi ce atrag atentia consumatorilor si care se diferentiaza intr-un mod original la nivel de ambalaj.

ONG-urile creeaza produse proprii cu ambalaje ce sustin cauze sociale

Dar acesta nu este unicul exemplu. Organizatii ce activeaza la nivel mondial pentru eradicarea foametei, in parteneriat cu diferiti furnizori de produse alimentare creeaza produse proprii pe care le vand mai apoi in lanturile de supermarketuri in standuri speciale. Este si cazul organizatiei Caritas Polonia, ce strange fonduri pentru persoanele sarace prin comercializarea unui brand propriu de paine. Ambalajul este semnat Caritas si nu motiveaza publicul doar sa doneze prin cumpararea acelui produs, ci sa se implice in toate activitatiile desfasurate de organizatie. Acesta este un exemplu de strategie noua pentru piata comerciala a Europei de Est, in care produsele devin mesageri ai unor cauze sociale.

Astfel de concepte sunt din ce in ce mai raspandite la nivel global si va invit sa cunoasteti si altele, accesand galeria de mai jos.

Etichetat , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: