Despre berea fara alcool


<strong>Berea poate fi o bautura racoritoare daca este non-alcoolica. Intr-adevar, multi dintre voi ar spune ca cel mai bun gust o are berea nemodificata, dar chiar si asa este bine sa mai facem sic ate o cura. Am fost curiosi sa vedem cum se reflecta diferentele dintre cele doua tipuri de bere si la nivelul ambalajului si iata ce am observat.

La nivel cromatic, nuantele cele mai des intalnite sunt albul si argintiul, poate pentru a dovedi efectele inocente ale berii, dar si pentru a indica ideea de “lightness”.

La nivel textual, ceea ce iese cel mai bine in evidenta sunt initialele NA (Non-alchoolic) si procentul de alcool de 0%. Mai mult decat atat, caracterul minimal al ambalajului reuseste sa scoata in evidenta produsul, avand in vedere ca berile traditionale, cu procent de alcool, merg pe un design mult mai fastuos. Este stiut ca fiecare brand de bere are un logo sub forma unei embleme inspirata parca din blazoanele castelelor si ale famililor regale. Acest fapt se datoreaza ideei de traditional care inconjoara 90% dintre marcile de bere de pe piata internationala, berea fiind una dintre cele mai vechi bauturi alcoolice din lume.


Exista branduri care comercializeaza doar bere non-alcoolica (si aici ne referim doar la marcile de bere cu gust orginal, iar nu realizate din cidru sau cu arome) si marci care ofera ambele variante. Cel mai adesea, in aczul celei de-a doua categorii, marcile de bere consacrate imprumuta si variantei non-alcoolice elemente de design de baza, tocmai pentru a pastra o identitate unitara sub umbrela brandului mama. Mai mult decat atat, brandul principal gireaza brandul secundar, atingand astfel doua categorii de consumatori: cei care consuma exclusiv bere fara alcool si cei care sunt consumatori regulati de bere cu alcool, dar care ocazional doresc sa sa beneficiez de acelasi gust si de calitatiile aceleiasi marci, insa fara alcool. Acest aspect denota o flexibilitate inteligenta a brandului si o unitate la nivel de identitate vizuala. Stella Artois a ales sa pastreze acelasi design al etichetei pentru varianta non-alcoolica, scotand doar in evidenta initialele NA, pe care le mentionam si la inceputul articolului.

Hoegarden este un exemplu bun care poate ilustra imbinarea dintre un design traditional si unul minimalist, des intalnit la marcile de bere non-alcoolica. Elementele de design se impletesc armonios: fontul in stil gotic este scos in evidenta de fundalul presarat cu linii curbe abstracte.

Inainte de a va arata si alte concepte de ambalaj pentru acest tip de produs, va mai prezentam si o varianta amuzanta pentru o bere care se pare ca se serveste dimineata sau cel putin asa observam din pozitionarea produsului, la nivel de design al ambalajului. Etichetele contin mesaje vizuale si textuale care sa-ti insenineze dimineata. De exemplu, una dintre etichete te sfatuieste sa te dai jos pe partea dreapta a patului ca sa iti mearga bine toata ziua. Pentru varianta de seara, care are un continut extrem de scazut de alcool, berea Ninkasi iti transmite alte mesaje, mai visatoare si boeme de aceasta data, prin intermediul etichetei: atinge luna cu varsful degetelor. Cei care beau bere fara alcool sau cu un continut scazut de alcool, o beau pentru gust, nu neaparat pentru efectele sale euforice…cam aceasta pare a fi concluzia micului nostru studiu de azi.

Vezi si alte concepte:

Articol realizat de Maria Crangasu, fondator www.despreambalaje.wordpress.com

Etichetat , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: