De ce bananele comercializate in Germania sunt mai sanatoase decat cele vandute in Romania?


Incepem cu o intrebare simpla: Care sunt conditiile de comercializare a fructelor si legumelor in diferite tari din lume?

Comercializarea fructelor si legumelor in tarile dezvoltate:

Pentru cei care traiesc in tari net dezvoltate din punct de vedere economic si social, fructele si legumele sunt transportate in conditii superioare chiar dupa recoltare. Procesul de comercializare incepe cu transportul in camioane dotate cu sistem de racire ajustabila in functie de fiecare produs in parte. In aceste tari consumatorii sunt dispusi sa plateasca un pret mai mare pentru un produs cat mai natural si pastrat in conditii de calitate superioare. Pentru ca acest proces sa fie posibil proximitatea si infrastructura unei zone sunt primordiale…pentru ca cu cat zona de recoltare si drumurile care leaga aceste zone de zonele comerciale sunt de o calitate superioara cu atat fructele sau legumele sunt mai proaspete si mai sanatoase. Prin urmare problemele specifice secolului precum obezitatea sau alte probleme de sanatate conexe pot fi evitate.

images

Cum sta treaba in Romania si nu numai

Pe de alta parte, in tarile in curs de dezvoltare sau slab dezvoltate provocarile legate de oferi hrana naturala de buna calitate sunt mari. Atat distribuitorii, cat si retailerii nu sunt dispusi sa investeasca in camioane cu sistem de conservare special in timpul transportului, pentru ca astfel si pretul final al produselor nu ar fi deloc pe „gustul” end-userilor. Astfel, costurile de post-procesare par sa fie mai mici, decat cele pentru transport special..de aici si intrebarea „Cat de sanatoase si naturale sunt fructele si legumele din supermarket?” Tocmai de aceea in tarile mari producatoare de fructe, in speta, din Asia si Africa, fructele nu sunt procesate si ajung in pietele locale in stare pur naturala…dar bineinteles, nu toti avem norocul de a tari in aceste exotice.

banane_procesate

200303629-001

Gafe monumentale

In acest sens, unele branduri din zona de retail au incercat imposibilul. Lantul de supermarketuri Billa din Austria a incercat sa vanda banane fara coaja, intr-un ambalaj menit sa stopeze procesul de oxidare si denaturare. Rezultatul insa nu a fost cel dorit, iar consumatorii s-au revoltat in fata acestei gafe de marketing. Nu doar ca in acest caz consumatorii trebuiau sa plateasca mai mult pentru un produs care are unul dintre cele mai bune protectii naturale a propriului miez. Ei bine, natura ne da clasa mereu…asa ca tot respectul pentru aceasta.

banane_billa

Etichetat , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: